Az 527 millió forintos beruházást két ütemben, 2004 október 31-ig, illetve 2005. február végéig valósítja meg a nyertes cég.
Az első ütemben a négy szint és a kazánház mintegy 3.000 négyzetméteres területének belsejét alakítják át. A második fázisban a pince- és földszint 900 négyzetméteres belső terét alakítják át, a földszinti illetve a tetőkerti utasvárót bővítik 300 négyzetméterrel, és a perontetőt hosszabbítják meg 153 méterrel.
A tenderre a győztesen kívül pályázott még a Bayer Center Építőipari Kft., és a Hérosz Építő Rt.
A népligeti autóbusz-pályaudvart 2002. március 24-én adta át ünnepélyes keretek között a forgalomnak Fónagy János akkori közlekedési miniszter.
A buszpályaudvar naponta 300-500 járatot bonyolít le, és 30-40 ezer utas szállítását teszi lehetővé. A nemzetközi járatok mellett a Népligetből indulnak és ide érkeznek a Volán-társaságok dunántúli, dél-alföldi, valamint a budapesti agglomerációban közlekedő távolsági járatai.
A pályaudvar kivitelezését az ÁPV Rt. finanszírozta, a beruházás összköltsége 2,8 milliárd forint volt.
A kivitelező az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában álló Népliget Autóbusz Beruházó Kft. volt, a fővállalkozói teendőket a Hídépítő Rt. látta el. A beruházás munkálataiban 30-35 magyar alvállalkozó vett részt.