Belföld

Párizsi Autószalon 2004

A nagyközönség számára szombaton nyílik meg a kétévente megrendezett Párizsi Autószalon. A kontinens egyik legnagyobb seregszemléjén ezúttal is számtalan premier és autós újdonság várja a látogatókat.

Alfa Romeo

A 2000-ben bemutatott Alfa 147 kisebb ráncfelvarráson esett át. A fiatalítás elsősorban az autó orrát érintette. A sorozat többi modelljéhez hasonlóan a 147 is marconább külsőt kapott.

Párizsi Autószalon 2004 1


Belül ennél is kevesebb a módosítás a korábbi modellhez képest. Elsősorban új színek, illetve színkombinációk kerültek a választékba. A motorok közül az 1,9-es JTD fejlődött tovább, immár 150 lóerős, és 305 Nm a nyomatéka.


Audi


Párizsi Autószalon 2004 2

Az egységes márkaarculat érdekében az A4-es is megkapta a márkára jellemző sportosabb designt. A változások a motorkínálatban is tetten érhetőek: elérhető lesz a kétfajta, 2 literes TDI, a gyengébbik 140, míg az új fejlesztésű 175 lóerős. A benzineseket is érinti a változás, ezen túl a 2,4-es 177 lóerős lesz, a 3,2-es pedig 225 lóval büszkélkedhet. Az autó Magyarországra előreláthatólag 2004 végén érkezik.

BMW


Párizsi Autószalon 2004 3

Végre megérkezett a várva várt M5-ös. Genfben ugyan látható volt az autó karosszériája, de a széria modell csak most lett kész. Megérte várni, hiszen igazi kuriózum, egy V10-es motor került a sportlimuzinba. Az 5 literes szívómotor 507 lóerőt produkál 7750-es fordulatszám mellett, a nyomatéka pedig 520 Newtonméter, amit sportmotorhoz híven magas, 6100-as fordulaton ad le. A spéci motorhoz ezúttal egy még különlegesebb váltót kapcsoltak. A 7 fokozatú SMG rendszer összesen 11 féle váltási programmal rendelkezik, ezek között megtalálható a Formula 1-ben már betiltott rajtprogram is, ami minden helyzetben a létező legjobb gyorsulást garantálja, ami optimális körülmények között lehetővé teszi a 100-ra gyorsulást akár 4,7 másodperc alatt.

Citroen


Párizsi Autószalon 2004 4

A Citroen igazi nagy dobása idén a Xsarát váltó C4-es. A kocsi a Peugeot 307 műszaki alapjaira épül, és meglehetősen modern designt kapott. Ezenfelül rengeteg olyan extrát is beletettek, ami eddig csak a nagyokban volt elérhető. Ilyen a kétfunkciós Xenon fényszóró vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A C4-en kívül bemutatkozott a C5-ös ráncfelvarrott verziója is. Az új modell sokkal szebb lett, mint kissé bumfordi elődje, és a látványos formai változtatásokon kívül több apró részletében is megújult.

Ferrari


Párizsi Autószalon 2004 5

A párizsi szalon egyik igazi szenzációja a legújabb Ferrari. A 360 Modenát felváltó 430-as a hagyományokhoz híven egy 90 fokos hengerszögű V8-as motort kapott, amely ezúttal 490 lóerős. Ez a teljesítmény képes akár 315 km/órás sebességgel repíteni a tűzpiros csodát, szükség estén, pedig 4 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az 1450 kilós autót. A váltó az F1-es technikát idézi, hiszen mindössze 15 századmásodperc kell a kapcsoláshoz. Az igazi megszállottakra is gondoltak az olaszok, így opcióként karbon-kerámia féktárcsák is rendelhetőek, amelyek sorozatos extrém fékezésekkor is kitűnően működnek. A Ferrari az F430-ast a tervek szerint a tudásához képest kedvező áron kívánja árulni, a hírek szerint a modell ára 150 ezer USD körül alakul majd.

Ford


Párizsi Autószalon 2004 6

A régóta várt Focus II végre elkészült. A C-Max, a Mazda 3 és az új Volvo S40/V50-nel közös alapokra épülő modell stílusjegyei némileg megmaradtak, de természetesen a C-Maxról, és a Mondeoról is átvettek formai jegyeket. A belső tér is leginkább ezekre a modellekre hasonlít. Az új modell feltehetően komoly konkurenciát állít a kategória jelenlegi ászainak. A Ford ráadásul készül még egy igazi durranással is, igaz, csak 2007-re. A Focusnak ekkor jön ugyanis ki a keménytetős kupé-kabriója.

Mazda


Párizsi Autószalon 2004 7

A Mazda egy teljesen új modellel készül beszállni a középkategóriás egyterű kategóriába. A Mazda 5 belső variálhatóságával és a nagyobb testvértől, az MPV-től átvett oldalsó tolóajtókkal készül kitűnni. Az 5-ös a 3-as sorozat platformjára épült, így a motorok hasonlóak egy 1.6-os turbódízel, és két benzines: egy szintén 1.6-os, valamint egy 2 literes lesz a kínálatban. A tervek szerint még az év végén az európai piacok jó részén megjelenik.

Mercedes-Benz


Párizsi Autószalon 2004 8

Két tanulmányautóval rukkol elő Párizsban a Mercedes, a Grand Sports Tourer Vision R Európának szánt változata. A Compact Sports Tourer Vision B-ből B-osztály néven lesz szériaautó. A Vision R motorja egy új fejlesztésű V6-os dízel, amely 218 lóerős és 510 Nm-es nyomatékú. Az összkerékhajtású modell is megkapja 7G-TRONIC elnevezésű 7 fokozatú automataváltót.

A B-osztály előfutára egy kompakt egyterű, amely az A-osztállyal közös alapokra épül, de annál lényegesen nagyobb. A Compact Sports Tourer Vision B tanulmány motorterében is dízelmotor dohog.

Opel


Párizsi Autószalon 2004 9

Az Opel az Astra különböző változatait helyezte reflektorfénybe. A GTC modell egy háromajtós üvegtetős kupé. A sportos karakterű autó 80-tól 200 lóerőig mindenféle motorvariánssal rendelhető lesz. A GTC formai jegyeivel operál a HPC (High Performance Concept). Ez a modell egy kissé felpaprikázott, 2 literes turbómotort kapott, ami ezúttal 240 lóerőt teljesít. Így az Astra HPC 7 másodpercen belül gyorsul százra, végsebessége pedig 240 km/óra körül alakul. A sportos úttartásról 19 colos kerekek, és változó csillapítású gátlók gondoskodnak. A harmadik Astra verzió teljesen szériaérett kombi, amely még az ősz folyamán hozzánk is megérkezik.

Peugeot


Párizsi Autószalon 2004 10

Az oroszlános márka bemutatta új minijét, az 1007-est. A két tolóajtóval szerelt csöppség legkorábban jövő tavaszra kerül a kereskedésekbe. A Peugeot szinte minden évben készít valami futurisztikus modellt. Ezúttal a 907-es kupéval lepték meg a világot. A koncepcióautó üresen 1400 kilós vázát egy szénszálas monocoque adja. A sportkupé 500 lóerős, hatezres, V12-es motorja két hathengeres erőforrásból áll, melyek hatfokozatú váltón keresztül hajtják a hátsó tengelyekre szerelt 345/35 R18-as abroncsokat

Porsche


Párizsi Autószalon 2004 11

Az új 911-es mellett bemutatták a Boxter vadonatúj verzióját. A kis Porsche szolidabb lámpákat, és erősebb motorokat kapott. Ezen túl a 2,7 literes már 240 lóerőt teljesít, a 3,2 pedig 280-at. A nagyobb teljesítmény természetesen még jobb vezetési élménnyel párosul. Az autó útfekvését a szélesebb nyomtáv és a testesebb abroncsok szavatolják.

Skoda


Párizsi Autószalon 2004 12

A második generációs Octavia kombi Párizsban is látható. A Nyugat-Európában már 2004 végén piacra kerülő kivitel profitál a lépcsőshátú testvér újításaiból, a nagyobb tengelytávból, a hátul ülők nagyobb lábteréből és a méretes csomagtartóból. Az Octavia kombi négyféle benzines és két dízelmotorral lesz megvásárolható.

Volkswagen


Párizsi Autószalon 2004 13

A legújabb Golf GTI-be ezúttal egy 200 lóerős közvetlen befecskendezésű turbó FSI motor került. A szériában hatsebességes kézi váltóval 7,2 másodperc, míg DSG váltóval 6,9 másodpercig tart a 100-as sprint. A végsebesség 235 km/óra. Külsőleg könnyen megkülönböztethető a GTI a hagyományos Golfoktól. Fekete hűtőmaszk, ízléses spoilerek , 17 colos felnik és dupla kipufogó teszi egyedivé a sportváltozatot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik