Belföld

A Tesco növelte féléves nyereségét

A legnagyobb brit áruházlánc, a Tesco Plc kedden 560 millió fontos adózott eredményt jelentett az augusztus 6-ával zárult hat hónapról, az egy évvel korábbi 431 millió font helyett.

Nagy-Britanniában az összehasonlítható eladásai – azonos árusítóterületre számolva – 8,3 százalékkal nőttek, ezen belül az élelmiszereken kívüli értékesítés 17 százalékkal bővült. A tényleges értékesítés 11,5 százalékkal 13,1 milliárd fontra nőtt.

A külföldi értékesítés 14,9 százalékkal bővült. A Tesco Plc keddi, londoni közleménye számok nélkül igen elégedetten szólt az első félév magyarországi teljesítményéről, hozzátéve, hogy a cég tovább erősítette piacvezető helyzetét az országban.

A Tesco Plc teljes nettó értékesítése 16,495 milliárd fontra nőtt a félévben az egy évvel azelőtti 14,703 milliárdról. Az adó előtti eredmény, ugyancsak összehasonlítható alapon és egyszeri tételek nélkül, 822 millió fontra növekedett 661 millióhoz képes. Az elemzők 728 millió fontot vártak a mostani első félévről. A tényleges adó előtti eredmény 804 millió fontra gyarapodott 628 millióhoz képest.

Ugyanakkor a másik nagy áruházláncnál, a Marks & Spencernél azt közölték, hogy az utóbbi tíz hétben az összehasonlítható értékesítés 5,2 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

A Tesco tavaly hét új hipermarketet nyitott Magyarországon, félévkor 34 Tesco működött az országban, az idén további 9-11 egységet nyitnak.

A Tesco Globál Áruházak Rt. tavaly 299,3 milliárd forint nettó bevételt ért el, ami 26,4 százalékos növekedés az előző évhez képest. A Tesco magyar részlege az idén is hasonló növekedéssel számol.

Az anyavállalat, a brit Tesco Plc tavaly 18,78 százalékkal 33,6 milliárdfontra növelte bevételét, a forgalom Nagy-Britannián kívül átlagosan 29 százalékkal bővült.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik