Az adó előtti eredmény 50 százalékkal 660 millió euróra, a csoportszintű eredmény 11 százalékkal 1,82 milliárd euróra nőtt – tette közzé szerdán a vállalat.
Az értékcsökkenési leírás előtti üzemi eredmény (EBITD) 35 százalékkal 639 millió euróra, az árbevétel 11,4 százalékkal 1,81 milliárd euróra nőtt.
Az olasz tévétársaságok közül a Mediaset vonzotta a legtöbb hirdetést, a társaság reklámbevételei 8,8 százalékkal 1,54 milliárd euróra emelkedtek az első félévben 2003. azonos időszakához képest. Az év egészében a reklámbevételek 8-10 százalékos növekedését várja a cég.
A spanyol Telecinco leányvállalat, Spanyolország elsőszámú magáncsatornája is hozzájárult a Mediaset jó eredményeihez, árbevétele az első félévben 26 százalékkal 405 millió euróra emelkedett.
Tavaly a Mediaset adózott eredménye 2 százalékkal, a várttól elmaradva nőtt, elérve a 370 millió eurót. A forgalom 32,5 százalékkal 3,05 milliárd euróra duzzadt. Az adó előtti eredmény 39,2 százalékkal 777,6 millió euróra emelkedett, elsősorban hirdetési bevételeinek robusztus növekedésének köszönhetően. Ez utóbbi elérte a 2,42 milliárd eurót.
A Mediaset S.P.A szerda délelőtt 8,89 euró volt a milánói értéktőzsdén, 2,30 százalékkal magasabb a keddi 8,69 euró zárónál. Szerdán 8,80 eurón nyitott. Év eleje óta 5,63 százalékkal olcsóbbodott – 10,10-8,13 euró között mozgott -, egy év alatt 5,08 százalékkal nőtt az árfolyama.