Belföld

Inflációkövető lesz a távközlési előfizetési díj

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) döntése alapján a kiskereskedelmi hozzáférési szolgáltatás árait úgy kell kialakítaniuk, hogy azok növekedése 2005-ben ne haladja meg a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által megállapított éves infláció mértékét.

Az augusztus 31-én elkészült határozat-tervezet szerint az előfizetések piacán az NHH Tanácsa öt olyan szolgáltatót azonosított, amelyik Magyarország meghatározott területén gazdasági erőfölényes helyzetben van, és ez lehetővé teszi számára, hogy tevékenységét a versenytársaktól és a fogyasztóktól nagymértékben függetlenül folytassa. A tanács így JPE szolgáltatóként azonosította a MATÁV Rt.-t, az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt.-t, a Hungarotel Távközlési Rt.-t, az Emitel Távközlési Rt.-t, valamint a Monor Telefon Társaság Rt.-t. A kiskereskedelmi forgalmi, hívási szolgáltatások piacán szintén ugyanezek a társaságok azonosíthatóak JPE-ként.

Az NHH piacelemzése azt mutatta, hogy a forgalmi szolgáltatások piacain a verseny élénkebb, mint a hozzáférési típusú piacokon, ezért a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókra kirótt kötelezettségek enyhébbek a forgalmi szolgáltatások piacain. A kiskereskedelmi szolgáltatások árainak korábbi rendeleti szabályozása az egyetemes szolgáltatások kivételével 2004 tavaszán megszűnt, így ezeken a piacokon csak a NHH Tanácsának határozataiban meghatározott kötelezettségek lesznek érvényben a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatásokra vonatkozóan. A tanács figyelemmel kíséri döntéseinek hatását a kiskereskedelmi piacokon. Az NHHT határozat tervével kapcsolatban azok, akiknek az a jogát, vagy a jogos érdekeit érinti, a Hírközlési Értesítőben való megjelenést követő 20 napon belül tehetnek észrevételt.

Csökkent a vezetékes fővonalak száma

A bekapcsolt vezetékes fővonalak száma júliusban több mint 13 500-zal 3,58 millióra csökkent. Ennek megfelelően a 100 lakosra jutó fővonalszám 35,57-ről 35,44-re mérséklődött. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 228,6 percről 211,1 percre csökkent.

A kezdeményezett hívások átlagos időtartama nem változott, 2,87 perc maradt júliusban is. A háztartások telefonellátottságának aránya 1 százalékponttal csökkent az egy hónappal korábbihoz képest, s júliusban 71 százalékon állt. Tavaly júliusban 3,61 millió bekapcsolt fővonal volt, a 100 lakosra jutó fővonalszám elérte a 35,74-et, míg az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások időtartama 226,1 perc volt. A kezdeményezett hívások átlagos időtartama 2,84 percet tett ki.

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.