Cedomir Jankovic, a társaság ügyvezető igazgatója keddi sajtótájékoztatón elmondta: a 2005-ös pénzügyi évben a tervek szerint a nemzetközi vállalat növekedésénél gyorsabban emelkedik a magyarországi társaság forgalma.
Az elmúlt egy évben 10 százalékkal több, 4 millió látogató fordult meg az Ikea áruházakban, ebből 1,65 millió vásárlót regisztráltak, ami 17 százalékos emelkedés.
Az elmúlt 12 hónapban az áruház éttermeiben a forgalom-növekedés 35 százalékos volt.
Az öt legsikeresebb eladási terület közül az ügyvezető igazgató kiemelte a konyhai termékek értékesítését, amely 23,3 százalékkal nőtt az elmúl egy év alatt.
Cedomir Jankovic közölte, hogy a szeptember elsején induló, új pénzügyi évben folytatják a tavaly megkezdett árcsökkentési politikát. Ennek megfelelően ebben az évben 3 százalékkal csökkentik az áraikat.
Marsó Gabriella marketing igazgató közölte: a magyarországi bútorpiacon az Ikea mintegy 11 százalékos részesedéssel bír.
A budapesti Ikea áruház, amely 1988-ban a cég első kelet-európai beruházása volt, 1990-ben nyitotta meg kapuit. A második áruházat 1999-ben építették Budaörsön. Az elmúlt évben egy 6,5 milliárd forintos beruházás keretében korszerűsítették és bővítették az Örs vezér terei áruházat. Az Ikea Kft. a tavalyi pénzügyi évben 21,5 milliárd forint árbevételt ért el, ez 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az Ikea csoport 31 országban 186 áruházzal működik világszerte. A csoport árbevétele a 2003-as pénzügyi évben 11,3 milliárd euró volt, ennek 82 százaléka Európából származott. Világszerte mintegy 76 ezer alkalmazottja van a cégcsoportnak, közülük 62 ezren Európában dolgoznak.