Szeptemberben negyven, novemberben pedig további tizenhat kilométer hosszúságban adnak át új autópálya-szakaszokat hazánkban. Így a jövő hónapokban összesen több mint tíz százalékkal gyarapodik a hazai sztrádahálózat – olvashatjuk a Magyar Hírlapban.
A matricák nem drágulnak
A matricák ára ugyanakkor ebben az évben várhatóan már nem változik. Sőt, a nyári szezon elmúltával, októbertől a legnépszerűbb, négynapos ára, amelyből több mint 3,3 millió kelt el az idén, 1270 forintról (öt euró) 970-re (3,8 euró) mérséklődik. Korábban Csillag István, a gazdasági és közlekedési tárca vezetője azt nyilatkozta, hogy az újabb szakaszok belépésével indokolt lenne a matricák árának emelése is, de ez várhatóan mégsem következik be, hiszen ahhoz a díjrendeletet kellene módosítani, ennek viszont nincs jele.
A leghányatottabb sorsa kétségtelenül az M30-as sztrádának volt, melynek az M3-as leágazástól Miskolcig vivő szakaszát elvileg már tavaly szeptemberben át kellett volna adni. Az érintett földek kisajátítása azonban nagyon lassan, pereskedések között zajlott, ezért csúszott több mint egy évet a kivitelezés.
Az összességében 24 kilométeres szakaszból már nyolc kilométeren lehet közlekedni, a maradék tizenhat kilométert novemberben adják át. Az új szakasszal megvalósul Miskolc elkerülése is, így aki Kassára vagy Sárospatakra, Sátoraljaújhelyre tart, annak már nem kell átmennie a borsodi megyeszékhelyen. Itt a Vegyépszer és a Betonút konzorciuma végzi a munkát, 51,8 milliárd forintért (205,5 millió euró).