Belföld

Három új autópálya-szakasz – rövid előrelépés

A szeptemberben és novemberben várhatóan új sztrádaszakaszokat adnak át az M3-as, az M7-es, az M70-es valamint az M30-as utakon, összesen ötvenhat kilométer hosszúságban, az egyes szakaszok hossza azonban esetenként igen rövid is lehet.

Szeptemberben negyven, novemberben pedig további tizenhat kilométer hosszúságban adnak át új autópálya-szakaszokat hazánkban. Így a jövő hónapokban összesen több mint tíz százalékkal gyarapodik a hazai sztrádahálózat – olvashatjuk a Magyar Hírlapban.

Elsőként a kelet-magyarországi régió gyarapodik új autópálya-szakasszal, szeptember 7-én adják át az M3-as sztráda Polgár–Görbeháza közötti részét. A 12,7 kilométeres szakaszt az Egút–Debmut alkotta konzorcium építette meg 21,2 milliárd forintért (84 millió euró) – nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szóvivője. A munkákat tavaly márciusban kezdte meg a két építőcég.

A matricák nem drágulnak

A matricák ára ugyanakkor ebben az évben várhatóan már nem változik. Sőt, a nyári szezon elmúltával, októbertől a legnépszerűbb, négynapos ára, amelyből több mint 3,3 millió kelt el az idén, 1270 forintról (öt euró) 970-re (3,8 euró) mérséklődik. Korábban Csillag István, a gazdasági és közlekedési tárca vezetője azt nyilatkozta, hogy az újabb szakaszok belépésével indokolt lenne a matricák árának emelése is, de ez várhatóan mégsem következik be, hiszen ahhoz a díjrendeletet kellene módosítani, ennek viszont nincs jele.

Szeptember közepén a déli határszélen bővül a hálózat, az M7-es sztráda Becsehely és Letenye, valamint a szlovén irányba vivő M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós szakaszokkal. Előbbi 8,7, utóbbi 18,6 kilométer hosszúságú, a két részt a Strabag Rt. készítette el, összesen 44 milliárd forintért (174,6 millió euró).

A leghányatottabb sorsa kétségtelenül az M30-as sztrádának volt, melynek az M3-as leágazástól Miskolcig vivő szakaszát elvileg már tavaly szeptemberben át kellett volna adni. Az érintett földek kisajátítása azonban nagyon lassan, pereskedések között zajlott, ezért csúszott több mint egy évet a kivitelezés.

Az összességében 24 kilométeres szakaszból már nyolc kilométeren lehet közlekedni, a maradék tizenhat kilométert novemberben adják át. Az új szakasszal megvalósul Miskolc elkerülése is, így aki Kassára vagy Sárospatakra, Sátoraljaújhelyre tart, annak már nem kell átmennie a borsodi megyeszékhelyen. Itt a Vegyépszer és a Betonút konzorciuma végzi a munkát, 51,8 milliárd forintért (205,5 millió euró).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik