Belföld

125 milliárdba kerül az M6-os 57 kilométere

Az M6-os autópálya érdi tető és Dunaújváros közötti 57 kilométeres szakaszának koncessziós szerződés alapján történő megépítése 508 millió euróba, azaz 125 milliárd forintba kerül 2026-ig az államnak. Magyarországnak ez az első PPP konstrukcióban épülő autópálya-projektje.

Gaál Gyula, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten közölte, hogy a közbeszerzési pályázaton nyertes M6 Duna Autópálya Konzorcium az autópálya-építés teljes költségének 10 százalékát saját forrásból biztosítja majd. Míg 90 százalékát az MKB-K&H-KfW-Commerzbank hitele fedezi. 


A GKM hazánkban először próbálkozik autópálya Public Private Partnership azaz a köz- és magánszféra együttműködésében történő finanszírozásával. A szerződés alapján a Bilfinger, Porr, Swietelsky cégekből álló konzorciumnak a 22 éves koncenssziós jog teljes időtartama alatt meg kell felelnie az előre lefektetett minőségi követelményeknek. A magyar államnak pedig az autópálya-szakasz várható elkészültétől, 2006 tavaszától 20 éven keresztül kell 25 millió eurós (6,2 milliárd forint) éves rendelkezésre állási díjat fizetnie az építőnek.


A koncessziós szerződés véglegesítését mind a kormánynak, mind az országgyűlésnek jóvá kell hagynia még az őszi ülésszak első felében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik