Belföld

Nőtt az Oriflame nyeresége a második negyedben

Az svéd Oriflame kozmetikai konszern adózás előtti eredménye 18 százalékkal, 23,9 millió euróra nőtt az idei év második negyedében az egy évvel korábbi 20,2 millióról.

Az adózott eredmény szintén 18 százalékkal 20,3 millióra nőtt 17,2 millióról, a részvényarányos nyereség 12 százalékkal 0,31 euróról 0,34-re emelkedett.

Az árbevétel a második negyedben 155,9 millió eurót tett ki az egy évvel korábbi 156,7 milliót követően. Az eladás helyi valutákban számolva 1 százalékkal bővült, az értékesítés mennyiségben 3 százalékkal emelkedett.

A FÁK tagországaiban, Nyugat-Európában és Ázsiában az euróban számított forgalom 14, 8 és 7 százalékkal nőtt, míg a közép-európai és a mediterrán országokban, illetve Latin-Amerikában 5 és 15 százalékkal csökkent. Az üzemi eredmény 26,5 millió euró volt az egy évvel korábbi 27,3 millióval szemben, az üzemi eredmény rátája az egy évvel korábbi 17,4 százalékról 17-re mérséklődött.

Az Oriflame idén márciusban jelent meg a stockholmi tőzsdén, a kibocsátást – amely az első volt Svédországban 2002. július óta – tízszeresen túljegyezték. Az Oriflame többsége korábban a svéd Industri Kapital részvényalap és az alapító Jochnik család 41-41 százalékos tulajdonában volt. A kibocsátás után 21,5 százalék marad az alapnál és 15,2 százalék a Jochnik családnál. Az új intézményi és kisbefektetőké a túljegyzés miatt 45,5 százalék az eredetileg tervezett 35 százalék helyett, és 5,6 százalék a vállalatvezetésé.

A kibocsátás 4,5 milliárd svéd korona (604 millió dollár) bevételt hozott az eladóknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik