Belföld

M6-os tender – nyertest hirdettek

A Bilfinger, a Porr és a Swietelsky cégeket tömörítő M6 Duna Autópálya Konzorcium koncessziós szerződést írhat alá az M6-os Dunaújváros és érdi tető közötti szakaszára.

Az M6 autópálya érdi tető – Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakaszának tervezésére, építésére, üzemeltetésére kiirt pályázat győztese az M6 Duna Autópálya Konzorcium – közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által kiírt és 2004. január 31-én megjelentetett koncessziós pályázatra 2004. július 19-én 12 óráig a pályázatok értékelésének első szakaszában kiválasztott három pályázó nyújtott be ajánlatot. A benyújtott ajánlatokat a Gazdasági és Közlekedési Miniszter által felkért Bírálóbizottság a Pályázati Kiírásban leírtaknak megfelelően értékelte. A Bírálóbizottság javaslatát elfogadva a Gazdasági és Közlekedési Miniszter 2004. július 30-i döntésében a pályázók között az alábbi sorrendet állapította meg:

1. M6 Duna Autópálya Konzorcium (Bilfinger, Porr, Swietelsky)

2. Dunamenti Autópálya Konzorcium (Housing&Construction   Holding Co., Vinci Concessions SA, Vinci SA, Betonút)

3. Euroinvest/TriGránit/Strabag/OTP/ASF/Egis Pályázati Konzorcium.

A fentieknek megfelelően a Magyar Állam az M6 Duna Autópálya Konzorciummal kezdeményezi a 22 éves futamidejű koncessziós szerződés aláírását.


A minisztériummal folytatott tárgyalásokon az értékelő-bizottság által a kedvező pénzügyi ajánlata miatt az első helyre sorolt – német és osztrák – befektetők által életre hívott, M6 Duna Autópálya Konzorcium lett, amely szinte kizárólag új piacra lépőkből áll (Bilfinger Berger BOT GmbH-t, Porr Infrastruktur GmbH-t, Swietelsky International Baugesellschaft mbH). A Dunamenti Autópálya Konzorcium ezzel szemben pályázata műszaki tartalmával, valamint az üzemeltetéshez és fenntartáshoz kapcsolódó vállalásaival tett megfontolandó ajánlatot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik