Belföld

Helyreállt a forgalom a Déli pályaudvaron

Helyreállt a vasúti forgalom a Déli pályaudvaron, ahol csütörtökön egy tolató szerelvény utolsó kocsija áttörte az 5. vágány ütközőbakját, és felszaladt a peronra, félig elsodorva egy pizzásbódét - közölte az MTI-vel péntek reggel a Mávinform ügyeletese.

Ma hajnalban teljes egészében helyreállt a közlekedés – mondta Both Ferenc. A megrongálódott peronrészt biztonsági kerítéssel vették körül, de a megsérült födémszerkezetet nem kellett aládúcolni, mert statikailag biztonságosnak minősítették.

A MÁV Rt. csütörtök este az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: még nincsenek pontos információi arról, miért siklott ki a vonat. Stromajer Andrea, a MÁV kommunikációs igazgatójának közleménye szerint “a baleset konkrét okát egy most elinduló vizsgálat fogja kideríteni, melynek lezárulása várhatóan pár napon belül bekövetkezik”.

A MÁV Rt. csütörtök este 6 órára a kisiklott és a peronra befutott kocsikat kihúzta és sínre tette. A csütörtök délelőtti balesetben egy tolató szerelvény utolsó kocsija áttörte az 5. vágány ütközőbakját, és felszaladt a peronra, félig elsodorva egy pizzásbódét, amelyből két nő az ablakon keresztül ugrott ki.

Stromajer Andrea kommunikációs igazgató csütörtökön az MTI-nek elmondta: egy új kocsi 300 millió forintba kerül, s azt már lehet tudni, hogy a megsérült vagon totálkáros lett.A tolatásnál a mozdonyvezető és a tolatásvezető is a helyén volt. A vonat vezetője a fékpróbát elvégezte és a 20 km/órás maximális sebességet sem lépte túl. A következőkben a mozdony fekete dobozát fogják ellenőrizni és azt is megvizsgálják, hogy a mozdonyvezető és a tolatásvezető közötti rádiókapcsolat hibátlanul működött-e.

Az eddigi vizsgálatok szerint a pályudvar tartószerkezete nem sérült meg, az épület állapota az utasok biztonságos közlekedését nem veszélyezteti.

A szolgálattevők meghallgatását a pénteki nap folymán teszik meg. A mozdonyvezető és a tolatásvezető az előírt szolgálati helyén volt, de a szolgálatvezetők meghallgatása során azt vizsgálják, hogy az előírásokat maradéktalanul betartották-e, “valamint, hogy azok összhangban voltak-e az általánosan előírt szabályokkal” – derül ki a vasúttársaság Kommunikációs Igazgatóságának közleményéből, amelyet pénteken délben juttatott el az MTI-hez. A MÁV tájékoztatása szerint a vizsgálat kiterjed “a mozdonyvezető és a tolatásvezető közötti mikrohullámú rádiókapcsolat rekonstrukciós kísérletére, illetve a tolatási rádiókörzetben lévő rádiók műszaki hátterének feltárására”, valamint azt is elemzik, mit regisztrált az úgynevezett menetíró.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik