Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítójának jelentése szerint egy tolató vonat utolsó kocsija törte át az ütközőbakot, majd a kocsi felszaladt a peronra, félig elsodort egy pizzás bódét és beszakította a peron födémszerkezetét. Az utolsó előtti vagon, egy büféskocsi, pedig kisiklott.
Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója az MTI kérdésére mintegy 100 millió forintra becsülte a kárt. A tolató vonat – amely Pécsre induló InterCity-járat lett volna -, utolsó – első osztályú – kocsija törte át az ütközőbakot, majd a peronra felszaladva beszakította a födémszerkezetet.
A MÁV Rt. végzi a kár elhárítását, a szerelvény ép vagonjait már levontatták az 5. vágányról – mondta el a vezérigazgató. Mándoki Zoltán a részletekről közölte: egy szerelvény drótkötéllel húzza le a kisiklott, illetve a peronra kifutott vagont.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, az ijedtségen kívül a két nőnek és a két, vonaton tartózkodó vasutasnak nem esett baja. A tűzoltók 12 járművel vonultak a helyszínre – közölte Molnár Péter, a Fővárosi Tűzoltóság szóvivője, beszámolva arról, hogy a peronra felszaladt kocsin megsérült egy áramellátó szekrény, amely füstölni kezdett.
Egy vasútőr, aki nevének elhallgatását kérte, azt mondta MTI-nek, hogy ő mindössze néhány méterre állt a balesettől, és nem látott vasutast az utolsó kocsiban, holott – tette hozzá – az ilyen tolatásokat úgy végzik, hogy az utolsó vagon legvégében, a nyitott ajtónál áll egy vasutas, aki rádión keresztül folyamatosan tájékoztatja a mozdonyvezetőt, hány méter van még hátra a bakig.