Belföld

Kisiklik a Tuareg Expressz?

Május elsejétől a Magyarországon is részben érvényes vasúti szabadpiaci verseny keretében kedden indult útnak a Tuareg Expressz. Az állandó járat körül azonban még mindig sok a kérdőjel.

A vasúti tehervonat az Osztrák Vasúttársaság (ÖBB), a MÁV Rt. árufuvarozási üzletága és a Győr-Sopron Ebenfurti Vasút (GySEV) közös vállalkozása. A tehervonat szeptemberig naponta Graz és Pozsony között autóalkatrészeket szállít “just in time” rendszerben.

Az ügyletet azonban kifogásolja egy magyar vasúti társaság, a Floyd Kft., amely úgy látja: azért nem jutott a megrendeléshez, mert a MÁV visszaélt piaci erőfölényével. Bogdán András, a magánvállalkozás ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a MÁV illetékesei hétfőn késő délutánig halogatták a pályahasználati szerződés aláírását velük, miközben Szentgotthárdon a GySEV-vel és az ÖBB-vel megállapodást kötöttek a szállításról.

A MÁV Rt. közleménye szerint három hónap tárgyalássorozatot követően egyezett meg a MÁV Rt. árufuvarozási üzletága a GySEV közreműködésével az Osztrák Vasúttársasággal, hogy a magyar pályaszakaszon is áthaladva útnak indítják a Tuareg Expressz járatot.

A Floyd KFt. ügyvezetője azonban elmondta, hogy tisztességtelennek tartják a MÁV Rt. eljárását, üzleti magatartását, ezért levélben fordulnak a közlekedési miniszterhez.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.