Belföld

A HP mossa kezeit és csereprogramot indít

A HP közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy noteszgépei hibás alkatrészeit egy harmadik féltől szerezte be. Mint ismeretes, a IT óriás korábban bejelentette, hogy noteszgépei rutintesztelése során tervezési hibát fedezett fel egyes, az ágazatban általánosan használt noteszgép-memóriamodulokban. A vállalat önkéntes csereprogramot indít a probléma által potenciálisan érintett ügyfelek számára.

Az ágazat egyik elterjedt technológiai architektúrájával együtt használva a hibás memóriamodulok „kék halált”, a rendszer időszakos lefagyását és adatsérülést okozhatnak. Az érintett modulok egy részét HP és Compaq márkájú noteszgépekbe építették be. Ügyfelei védelme érdekében a HP önkéntes csereprogramot indít a hibás memóriamodulokat tartalmazó Comaq és HP noteszgépek gazdáinak. A program keretén belül a HP ingyenesen cseréli a memóriamodulokat.

„A technológiai piac szereplői közül mi hoztuk elsőként nyilvánosságra a problémát, amelyet saját noteszgép-termékeink rutintesztelése során fedeztünk fel” – nyilatkozta Ronald Kasik, a HP Személyi Rendszerek Divíziójának (PSG) ügyfélkiszolgálásért és marketingért felelős igazgatója. „A helyzet mielőbbi rendezését szem előtt tartva, gyors ütemben értesítjük ügyfeleinket, partnereinket és munkatársainkat a hibáról. Bár a memóriamodulokkal kapcsolatos problémák jelentkezésének valószínűsége elég alacsony és nagy mértékben függ a felhasználói környezettől, fontosnak tartjuk, hogy figyelmeztessük ügyfeleinket a potenciális veszélyre.”

„Ilyen esetekben a gyártók gyakran eltussolják a hibát, remélve, hogy a felhasználók vírusnak vagy általános szoftverhibának tulajdonítják majd a problémát” – mutatott rá Rob Enderle, a The Enderle Group vezető elemzője. „A HP azon kevés cég egyike, amely valóban komolyan veszi ügyfelei igényeit, és rendelkezik a problémák gyors azonosításához és megoldásához szükséges eszközökkel. Igazán üdítő érzés manapság olyan szállítót látni, amely többre értékeli a bizalmat a pénznél.”


Szelthafner Zoltán, a HP Magyarország mobil eszközökért felelős termékmenedzsere megerősítette, hogy a cég hazai márkaszervize felkészült az ügyfelek fogadására. Bár az érintett típusok esetében is csak kevés terméknél jelentkezik a memória hibája, a probléma megelőzése érdekében a márkaszervíz telephelyén ingyenesen elvégzi a szükséges teszteket és szükség esetén indítja a memória cseréjét

Ajánlott videó

Olvasói sztorik