A műtárgyakkal és az egyéb költséget is számítva a magyar autópályák építési költségeit figyelembe véve nem drága a jelenleg épülő Kiskunfélegyháza és Szeged közötti autópálya – folytatta a gazdasági és közlekedési miniszter.
Csillag István az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. megalakulásának 10. évfordulója alkalmából tartott sajtótájékoztatót a Kiskunfélegyháza mellett folytatódó autópálya-építésnél.
A miniszter ismertette, hogy a 45,4 kilométer hosszú szakasznak “374 millió euró a bekerülési költsége a kockázati tartalékokkal együtt”.
Csillag István elmondta, hogy az Országgyűlésben elhangzott javaslatok függvényében, amely a szegedi elkerülő szakasz egyidejű megépítését indítványozták, ez az összeg 390 millió euróra növekedhet.
Hidvégi Gábor, az AKA Rt. vezérigazgató-helyettese ismertette, hogy az autópályán és a lehajtókban található kapuk elbontása hamarosan megkezdődik, az árajánlatokat beszerezték, amely szerint 400 millió forintba kerül a bontás, ez kevesebb lenne a tervezettnél.
Szólt arról, hogy a kapuk bontására ingyenesen ajánlatot ígérő vállalkozó, miután megismerte, hogy milyen helyreállítási munkálatokat kell elvégezni, ajánlatot nem adott.
A vezérigazgató-helyettes beszámolt arról, hogy a szegedi és a kecskeméti múzeumokkal a minisztérium megállapodást kötött, így a régészeti munkálatokat az autópálya-építés ideje alatt is folytathatják. Hozzátette: az első leállás megtörtént és 15 napra egy szakaszon felfüggesztették az építési munkálatokat, de ez nem okoz időbeli csúszást,a tervezett időpontra, 2005 decemberére elkészül az M5-ös autópálya.