Belföld

Peugeot 607 2.2 HDi – oroszlánkirály

Kipróbáltuk a Peugeot zászlóshajóját, a 607-est, a híres dízellel szerelve. Az impozáns luxusautó még mindig kecses formájával és kitűnő felszereltségével hódít. Tekintse meg tesztfotóinkat! >>

Az oroszlános márka négy éve mutatta be felsőkategóriás limuzinját a 607-est. A kategóriában szokatlanul kecses forma viszonylag sok hívet szerzett, de az etalonnak számító német modelleket azért nem fenyegeti. A tavalyi év végén kicsit ráncbaszedett autó kívülről gyakorlatilag változatlan maradt. Belül is csak minimálisan módosult az autó, az igazi újdonság a dízelmotor váltója, ami ezentúl hatfokozatú.


Peugeot 607 2.2 HDi – oroszlánkirály 1

Átlagos motor


Az új egység a PSA csoport 2,2 literes HDI motorjához kapcsolódik, ami az idők folyamán sajnos nem változott, így 133 lóereje és 314 nm-es nyomatéka már messze nem a legjobb érték. A valóság szerencsére rácáfol a nyers adatokra, vezetés közben nem érezni gyengének a 2,2-es turbódízelt. 1800-as és 3000-es fordulattartományban egész jól megindul a gép, és az új váltónak köszönhetően könnyen is tartható. Tovább forgatni nem érdemes, mert 4000 fölött már érezhetően csökken a teljesítmény.


Peugeot 607 2.2 HDi – oroszlánkirály 2

A hatfokozatú váltó előnyei leginkább autópályán érezhetőek, hiszen az egészen hosszúra áttátelezett szerkezetnek köszönhetően a fogyasztás is kedvező, de ennél talán fontosabb, hogy a zajszint is jóval alacsonyabb. Apropó zaj, a franciáknak ezúttal sikerült egy igazán csendes utasteret összehozni, a dupla üvegezésnek hála az autóban síri csend honol, egyedül a morajló futóműzaj és némi motorduruzsolás hallatszik.

Luxushajó

A beltér felszereltsége pazar, a 607-ben megtalálható szinte az összes ma használatos elektronikai segédeszköz. A hatalmas bőrfoteleket természetesen elektromotorok mozgatják, így könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció. A tér mindenütt bőséges, még teljesen hátratolt üléseknél is óriási hely marad. Az elöl utazókat rengeteg kütyü kényezteti, van itt ülésfűtés, kétzónás klíma, nem is beszélve a halom pakolórekeszről, és a 320 wattos JBL hi-firől. Ez utóbbit a vezető a kormányról egy külön bajuszkapcsolóval is állíthatja, ami elsőre kicsit szokatlan, de azért könnyen megtanulható.


Peugeot 607 2.2 HDi – oroszlánkirály 3

Újdonság a középkonzolon helyett kapott színes kijelzős computer, ami tudását tekintve semmi újat nem nyújt, ám többféle színsémája miatt kétségkívül nagyon dekoratív. Az utastérben szinte mindenütt finom anyagokkal találkozunk, a bőr jó kidolgozású, a műanyagok tapintása kellemes. Sajnos azonban még egy közel 10 milliós autóban sem igaziak a fabetétek, ami lehangoló.

Menet közben





Műszaki adatok

Motor: 2179 cm3-es, négyhengeres HDI
Hajtás: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 98 kW ( 133 LE) 4000/min
Nyomaték: 314 Nm 2000/min
Saját tömeg: 1535 kg
Hossz/szél./mag.: 4871/1835/1460 mm
Tengelytáv: 2800 mm
Csomagtér: 481 l
Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 sec
Gumiméret: 225/50 R 16 W
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,4 / 8,8 / 6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
Üzemanyagtartály: 80 l
Listaár: 9 750 000 HUF

A kocsi hatalmas méretei dacára nem igényel nagytermetű sofőrt. Gyakorlatilag egy 150 centis nő is könnyedén elboldogul a 607-essel. A pedálok könnyen járnak, a váltó hosszú úton, de könnyen kapcsolható. A kormány szokatlanul nagy, így a kisebb kormánykitérések is nagy mozdulattal járnak. Emiatt és a lágy futóműhangolás miatt ezzel az autóval senki sem vetemedik hirtelen sávváltásokra, és agresszív kanyarvételre. Ez nem is baj, hiszen a 607-es elsősorban hosszú utakon érzi jól magát. Ilyenkor remek a tempomat, a csendes utastér és az alacsony fogyasztás.

Városi használatban nagyon jól jön a tolatóradar, és az automatikusan lefelé forduló jobboldali tükör, amivel a parkolás is gyerekjáték. Sajnos a budapesti kátyús utak a nagy Peugeot-nak is feladják a leckét, a 17 colos kerekek miatt a rugózás kicsit pattogós, ami szokatlan egy ekkora tömegű autótól. Erre megoldás lehet, ha lemondunk a 17-es felnikről és meghagyjuk a ballonosabb széria abroncsokat.

Értékelés





+ Jól felszerelt, biztonságos, csöndes utastér
– átlagos motor, ál fabetétek

A 607-es még mindig a kategória egyik legszebb modellje, elsősorban azoknak ajánlható, akik sokat utaznak autópályán és nem kívánnak sportosan gyorsan közlekedni. A közel 10 milliós vételár igen kedvező, hiszen ennyi pénzért luxusautót nemigen lehet kapni. A Peugeot presztízse az utóbbi időben sokat javult, de még mindig nem az igazi, így minden bizonnyal nagy értékvesztéssel kell számolni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik