A kettes metró korszerűsítéséről tavaly márciusban döntött a Fővárosi Közgyűlés. Az év legnagyobb felújítási munkája 2004. június 19-étől 10 héten át, várhatóan augusztus 29-éig tart. A főváros és a BKV a piros metró felújítására összesen 43 milliárd forintot költ, ennek 75 százalékát az Európai Beruházási Bank hiteléből finanszírozzák. A nyári munkálatokra mindebből 9,5 milliárdot fordítanak.
A tűzijáték napján jár a metró
A felújítási munkálatok alatt szombat hajnaltól augusztus végéig metrópótló buszok járnak a Stadionok és a Deák tér között – közölte a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A Volvótól vásárolt ötven új busz percenként követi majd egymást. Gyors haladásuk érdekében a Kerepesi úton is buszsávot alakítanak ki, a járművek a gumigyártól az út baloldalán haladva érik el a Keleti pályaudvart – mondta Vajda Pál.
A Baross téren a villamosvágányokon átvágva jutnak el a Rákóczi útra, az Astoriától pedig a kiskörúti villamosvágányokon haladnak majd a Deák térig. Emiatt a 47-es és a 49-es villamosok csak az Astoriáig közlekednek. A Deák tértől a Déli pályaudvarig metró szállítja az utasokat, de a Kossuth téren nem áll meg a szerelvény, mivel ezt a megállót a Blaha Lujza térihez hasonlóan teljesen felújítják. Ezért az Astoria és a Kossuth tér között külön buszjárat lesz.
A tervek szerint a felújítást követően a 7-es és a 9-es vonalán közlekedik az addig metrópótlásra ítélt 50 Volvo busz. A város elöljárói arra is ígéretet tettek, hogy az augusztus 20-ai ünnepi rendezvények idején egész nap teljes szakaszon jár majd a 2-es metró.
|
Az idei rekonstrukció során a metróvonal középső szakaszán, a Stadionok és a Deák tér közötti szakaszon 3,6 kilométernyi vágányt cserélnek ki, alagútszigetelést és műszaki korszerűsítést végeznek.
A kelet-nyugati metró június 19-én kezdődő rekonstrukciójához kapcsolódóan a Blaha Lujza téri és a Kossuth téri megállót építészetileg korszerűsítik, a Deák téren egyúttal november 5-éig kicserélik a rövid mozgólépcsőket is. A felújítás nem csupán a pályaszerkezetre és az állomásokra vonatkozik, új szerelvényekkel is bővül a járműpark is.
Az állomások augusztusi üzembe helyezésekor a távközlési funkciók még nem nyújtanak teljes körű szolgáltatást. Ezen a területen a munka november végéig folytatódik.
Az öt évig tartó rekonstrukció egyik legfontosabb eredménye lesz a liftek beépítése. Ennek előkészítő munkái elkezdődtek, de ebben az évben még nem valósul meg, így az állomások átadásakor még nem lehet számítani a liftek közlekedésére.
|
A metró még további három évben megy majd „részleges nyári szabadságra” – tájékoztatta a FigyelőNetet Molnár Gábor projekt főmérnök. Az idei évhez hasonlóan a jövő nyáron is a Stadionok és a Deák Ferenc tér között nem jár majd a metró, 2006-ban az Örs Vezér tere és a Deák tér között dolgoznak, míg 2007-ben a Deák tér és a Déli pályaudvar közötti szakaszt újítják fel.
Mindezzel párhuzamosan zajlik majd az állomások újjáépítése. Jövőre a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány tér kerül sorra. 2006-ban az Örs Vezér tere, a Pillangó utca és a Keleti pályaudvar újul meg. 2007-ben pedig a Deák tér, a Moszkva tér és a Déli pályaudvar.