Ez volt a második egymást követő hónap, amikor a világ leggyorsabban bővülő autópiacán csökkent az autóeladás.
Májusban 177 500 autók adtak el az autószalonokban, áprilisban még 220 100-at. Az autóeladások már áprilisban is csökkentek, 2,72 százalékkal márciushoz képest.
A kínai vezetés intézkedések sorával igyekszik a túlságosan a beruházásokra és hitelbővülésre alapozott gazdasági növekedést lefékezni. A kínai hazai össztermék (GDP) az év első negyedében 9,8 százalékkal nőtt a tavalyi első negyedévhez képest.
A Kínában piacvezető német Volkswagen és amerikai General Motors – amelyek gyártókapacitásuk több mint megduplázását tervezik 2008-ig – azt mondták, nem aggasztja őket az eladások lassuló emelkedése. Rámutattak, még ha az eladások csak 10 százalékkal emelkednek is 2003-hoz képest, ez akkor is jobb, mint például az Egyesült Államok piaca.
Az ázsiai országban tavaly több mint 2 millió gépjárművet adtak el, csaknem kétszer annyit, mint 2002-ben. Ágazati körökben az idén az autóeladások 20-30 százalékos emelkedését várják. Az év első öt hónapjában 964 700 autó kelt el az autókereskedésekben, 37,7 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban.