A közlemény szerint a cég a csokoládés, mogyorós “Zott Monte” és vaníliás “Zott Monte” tejdesszert termékek csomagolásán arról adott tájékoztatást, hogy az “a leginkább megfelelő termék a gyermekek számára”, amivel elkövette a versenytörvény megsértését.
A bírság meghatározásakor a Versenytanács egyebek között súlyosbító körülményként értékelte, hogy a 2003-ban egy olyan televíziós reklámmal kapcsolatban marasztalta a Zott Hungária Kft-t, amely szintén a piacon lévő összes versenyző termékkel szemben fogalmazott meg jogsértő állítást.
A termékek csomagolása azt az üzenetet közvetítette a fogyasztók felé, hogy a termékek kiemelkednek a versenyző termékek köréből, méghozzá azért, mert tartalmuk más termékekhez viszonyítottan a legmegfelelőbb a gyerekek számára.
Az abszolút elsőbbséget kifejező felsőfokú jelző, megalapozottságát a vállalkozásnak valamennyi versenytárssal, illetve versenyző termékkel szemben bizonyítania kellett volna, amit a társaság nem tett meg.
A versenytanács a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását a határozat kézhezvételétől megtiltotta.