Belföld

Még nem drágább a Malév a magas üzemanyagár miatt

A Malév egyelőre nem vezet be pótdíjat a nemzetközi üzemanyagárak emelkedése miatt, de folyamatosan figyelemmel kísérik a világpiaci ármozgást, és ha szükséges, követik versenytársaik példáját - áll a Világgazdaságban.

Az elmúlt napokban a hajtóanyagok áremelkedése miatt több légitársaság is pótdíjat vezetett be menetrend szerinti járatain. Hétfőtől az Austrian Airlines gépein az oda-vissza útra 12 eurót számít fel, s felárat szabnak ki a megtett kilométer arányában a chartergépeken utazók esetében is. Az elmúlt hetekben pótdíjat vezetett be – többek között – az American Airlines, a British Airways, az Air France és a KLM is.

A Lufthansa a személyforgalomban egyelőre nem emel árat, ám fuvarozási leányvállalata, a Lufthansa Cargo június 7-től – egy hónapon belül – másodszor módosítja tarifáit, amelyet az üzemanyagár-emeléssel indokolnak. A német cég közlése szerint az üzemanyag ára kilogrammonként további 0,05 euróval, 0,25-ra emelkedik, ám nem zárható ki, hogy a növekedés eléri a 0,30 eurót.

A Malév szóvivője azt közölte, hogy a magyar légitársaság egyelőre nem tervez sem áremelést, sem pótlék bevezetését. Folyamatosan figyelik azonban a piacot, s amennyiben szükséges, követik versenytársaikat. Információink szerint egyébként a Malév közvetlenül a Mol Rt.-től vásárolja a hajtóanyagot, így bizonyos tartalékkal nyilván rendelkezik, ez némiképp csökkentheti a világpiaci áringadozások hatását.

A kerozin árának alakulása egyébként hagyományosan leginkább a gázolajárat követi, miután ugyanúgy úgynevezett középpárlatról van szó. Ez azt jelenti, hogy jelenleg is alapvetően az olaj világpiaci ára határozza meg a repülőbenzin árszintjét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik