A kivitelezési szerződés értelmében a portugál cég júniusban kezdi meg a csaknem 22 milliárd forintos beruházást. Ennek során megépítik az M35-ös autópálya Debrecent elkerülő két – összesen 12,7 kilométeres – szakaszát. A portugál cégnek 2006. március 31-én kell átadnia az említett autópálya-szakaszt.
Csillag István a szerződés megkötése alkalmából emlékeztetett: márciusban lett matricás az M5-ös autópálya, és akkor azt ígérte, hogy tavasszal sok ponton kezdődik el az autópálya-építés.
“A tavaszi hadjárat folytatódik, az autópálya-építőknél a tavasz június végéig tart, addig az összes olyan kivitelezői szerződést megkötjük, illetve megkezdődik a munka, amiben még nem európai uniós kohéziós pénzt használnak fel” – mondta a miniszter.
Csillag István nagy visszatérőként üdvözölte a portugál kivitelezőt utalva arra, hogy a cég korábban az M3-as autópálya burkolat-felújítási programjában vett részt. Hangsúlyozta: azt az európai szellemiséget, amit az első szociálliberális kormány elkezdett, most folytatjuk, ami annyit jelent, hogy versenyen választjuk ki a kivitelezőket, akik nemcsak magyarok, hanem európai kivitelezők is lehetnek, és akkor is, most is Kelet-Magyarország felé tették, illetve tettük az első lépéseket.
Bodnár László úgy fogalmazott: “ilyen sebességű előkészítéssel autópályát még nem építettek sem Magyarországon, sem máshol.” A vezérigazgató arra utalt, hogy az NA Rt. 2003 február végén, március elején kapta meg a környezetvédelmi engedélyt, és immár aláírhatták a kivitelezői szerződést is. Közölte: a debreceni elkerülő szakasz jövő év márciusára, az M35-ös autópálya Görbeházát Debrecennel összekötő 35 kilométeres szakasza pedig 2006 decemberére készül el.
“Ugyanerre az időpontra az M3-as autópálya elér majd Nyíregyházáig, ahol szintén elkészülnek az elkerülő útszakaszok” – tette hozzá. A portugál cég, amely a Mota Hungária Rt.-n keresztül tevékenykedik Magyarországon, tevékenységét az M3-as autópálya mintegy 50 kilométeres szakaszának felújításával, illetve öt kilométeres új szakasz építésével kezdte.
A portugál cégcsoport 1996 óta Magyarország, Lengyelország és Csehország kommunális létesítményi és építőipari piacain is jelen van, és mára a lengyel autópálya-építés egyik legnagyobb szereplőjévé vált.