Lengyelország második legnagyobb acélipari cége, amely 2 ezer embert foglalkoztat, kapacitása évi 800 ezer tonna, a múltban és a tervek szerint a jövőben állami szubvencióhoz jut. A bizottság kételkedik abban, hogy az acélkohó átalakítását állami támogatás nélkül oldották volna meg, és tudni szeretné, hogy a kohó milyen formában, mekkora segítséghez jut 2006-ig – olvasható a bizottság közleményében. A bizottság figyelmét főként arra összpontosítja, hogy Varsó mintegy 70 millió eurós adósságot akar leírni, hogy ezzel privatizálásra alkalmassá tegye a hajóipar számára acéllemezeket gyártó kohót.
Az EU és Lengyelország 2002-ben kötött acélipari megállapodásában még az szerepelt, hogy a chestochowai létesítmény csődbe megy. Az acélipari fellendülés hatására azonban a lengyel vezetés úgy döntött, hogy az acélipari céget inkább eladja , és az LNM angol -holland óriásvállalattal kezdett exkluzív tárgyalásokat, amiket most az EU vizsgálatára való tekintettel leállított. A privatizációs tender felújításakor esetleg az ukrán állami vállalat, a Donbass Industrial Union is ajánlattal él majd.
Amennyiben a bizottság törvénytelennek találja az állami támogatást, úgy azt a Huta Czestochowanak vissza kell fizetnie.