Belföld

Elindult a Wizz Air első járata

A Wizz Air, Európa új diszkont légitársasága szerdán elindította első járatát, Katowicéből Londonba, teljes foglaltsággal. Szerdán még két járat ment Rómába és Milánóba - tájékoztatott sajtóközleményében a cég.

A most indult első, Katowice és London közötti napi egy járat július 1-től napi kettőre nő, a következő hetekben és hónapokban pedig több más európai nagyvárosban is indulnak Wizz Air gépek. Így Párizs, Barcelona, Athén, Prága, Brüsszel és Stockholm is hamarosan elérhetővé válik a dél-lengyelországi városból. A jegyfoglalások mértéke meghaladja az előzetes várakozásokat és a korábban számított gépkihasználást is.

A Wizz Air kezdetben hetente 29 járatot indít. Budapestről június 24-én indulnak 11 európai célállomásra a járatok. Az egy útra szóló legolcsóbb jegy 990 forint, repülőtéri illetékkel 5-6 ezer forint között lesz, a legmagasabb pedig 50 ezer forint körül alakul majd.

A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József a társaság által szállítandó utasok számát korábban évi kétmillióra becsülte a kezdeti időszakban, és már idénre sem várt veszteséget. A tervek szerint 2005 tavaszára a magánbefektetők tulajdonában lévő Wizz Air havi 250 ezer jegyet értékesít.

Az első magyar fapados

A társaság Airbus 320-as repülőgépekkel közlekedik, hat géppel indultak, a jövő év elejére a tervek szerint kilenc gépből álló flottával rendelkeznek majd. A gépeket jelenleg lízingelik, 2005-től azonban mérlegelik a gépvásárlás lehetőségét is. A tervek szerint 2005 végére húsz repülőgépük lesz, ezzel a térség legnagyobb légitársasága lesz a Wizz Air. 2007-re 30-40 repülőgép közlekedtetése a terv.

A Wizz Air már a negyedik Magyarországra is repülő, de az első magyar tulajdonban lévő olcsó jegyű társaság. A Wizz Airt szeptemberben jegyezték be a brit cégjegyzékbe, majd leányvállalatokat alapítottak Magyarországon és Lengyelországban. A Wizz Air Hungary Kft. 97 százalékban a Wizz Air Ltd. tulajdonában van, 3 százalékot pedig a Swing Management Co. birtokol.

A Wizz Air egyik üzemeltetési központja a lengyelországi Katowice, a másik a budapesti, ferihegyi repülőtér, és Charleroi-ra is települt, az olcsó járatok belgiumi központjába. A bázisrepülőterek számát ötre akarják növelni.

A légitársaságnak bankhitele nincs, tőkéje a hétfőn bejelentett feltöltés előtt 6 millió euró volt. Hétfőn közölték, hogy az amerikai Indigo Partners LLC, légiközlekedési befektetésekre létrehozott tőkealap 20 millió eurós tőkeemelést hajt végre a légitársaságnál. A tervek szerint további 20 millió eurós tőkebevonásra kerül sor európai befektetési alapok részéről.

A tranzakció július végéig lezárulhat. A társaságban egyetlen befektetési csoportnak sem lesz többségi részesedése. A Wizz Air elsődleges nyilvános részvénykibocsátását két-három éven belül tervezik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik