Belföld

Draskovics nem aggódik – szerinte már az MNB sem

A pénzügyminiszter nem aggódik az infláció miatt, de - megítélése szerint - már az MNB sem.

Draskovics Tibor a Hajdú-bihari Napló top 100 klubjában a térség vállalkozói előtt kijelentette: jövő év végére az infláció 4 százalékra mérséklődik, onnan csökken tovább és 3 százalék körül stabilizálódik.

A kormánynak nincs más eszköze, minthogy olyan költségvetési politikát folytat, ami a jegybank számára lehetővé teszi a kamatcsökkentést – tette hozzá.

Draskovics Tibor szerint a magyar gazdaság alapvetően jól van az unióba érkezése idején: modern szerkezetű, teljesítő képes gazdaság, amely saját exportpiacainál lényegesen gyorsabban képes bővülni.

A pénzügyminiszter kifejtette, hogy a magyar gazdaság két súlyos sokkot – az árfolyamsáv-szélesítést és a gyors reálbér-növekedést – túlélt, jelenleg helyreállóban van a versenyképesség, s túl vagyunk a gazdasági rendszerváltás fő nehézségein.

A pénzügyminiszter a legátfogóbb feladatnak a gazdaság levegőhöz juttatását nevezte, s megerősítette, hogy immár nem elodázható a nagy rendszerek – az egészségügy, a közigazgatás, az igazságszolgáltatás – átalakítása. Ugyanazt az átalakítást végre kell hajtani, ami a versenyszférában már megtörtént – fűzte hozzá.

Utalt arra, hogy ezt eddig senki nem merte elkezdeni, de – szerinte – most elég jó a pillanat ahhoz, hogy ez megtörténjen. Draskovics Tibor ezek sorában a javuló külső feltételeket és az EU-csatlakozás nyomán az országba áramló jelentős forrásokat jelölte meg.

Fontosnak nevezte a bővülő foglalkoztatást. A pénzügyminiszter kijelentette: 2008-ra 200 ezerrel növelhető a foglalkoztatottak száma Magyarországon, ami azt jelenti, hogy 600-700 ezer ember életkörülményei változnak meg alapvetően.

Kérdésre válaszolva fontosnak nevezte az infrastrukturális fejlesztéseket. “Ezen a téren soha kormány annyit nem tett, mint a mostani, talán még erőn felül is” – vélekedett.

Utalt az autópálya-programra, amelynek eredményeként 2006-ra autópályán lesz elérhető Miskolc, Debrecen, Nyíregyház, Szeged és Balatonszentgyörgy, s folytatódik az M6-os építése Pécs felől. A helyi adókra vonatkozó kérdésre kijelentette, hogy rövid távon nem lát lehetőséget jelentős változtatásra, mert mint fogalmazott: ehhez 300 milliárd forint kellene. Ugyanakkor kilátásba helyezte, hogy folytatják az idén elindult folyamatot, miszerint a nyereséges cégek társasági nyereségadójukból leírhatják a kifizetett helyi adót.

A Volán-vállalatok önkormányzati tulajdonba adására vonatkozó kérdéssel kapcsolatban Draskovics Tibor azt hangsúlyozta: támogatna egy olyan megoldást, amely mind az autóbusz, mind a vasúti regionális közlekedést beleértve, speciális önkormányzati szerveződéseknek adná át az állami tulajdont.

Véleménye szerint olyan önkormányzati együttműködésről lehet szó, amely az adott településeken élők érdekében a leghatékonyabban tudná megszervezni a helyközi közlekedést.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik