Belföld

GVH-bírság a vásárlók tisztességtelen befolyásolása miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a Termékmix Marketing és Reklám Kft.-t a fogyasztók megtévesztésre alkalmas magatartása miatt 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte - közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

A hivatal közleménye szerint a társaság ellen a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának tilalma miatt indult eljárás. A versenytanács határozatában megtiltotta a jogsértés folytatását és kötelezte a vállalkozást a jogsértés megállapításának közzétételére is.

A 2003 őszén közzétett piackutatási eredményben a Termékmix Marketing és Reklám Kft. azt állította, hogy Hálózat című lapja a legismertebb és a legolvasottabb kereskedelmi szaklap a beszerzés- és az áruházvezetők körében. A kiadót terhelte volna annak bizonyítása, hogy a megkérdezettek 680 fős csoportja kellően reprezentatív, hitelesen tükrözi az országban működő multinacionális és hazai üzletláncok döntéshozóinak véleményét. “Bizonyítás hiányában a Termékmix Marketing és Reklám Kft. viseli állításának versenyjogi következményeit” – áll a közleményben.

A dokumentum szerint az országos újságkiadási piacon elkülönült piaca van azoknak a szaklapoknak, amelyek az élelmiszerek, élelmiszernek nem minősülő termékek kereskedelmével foglalkozó vállalkozásokat tájékoztatják.

“A kereskedelmi lapok között éles a verseny, amely a lapok szakmai elismertség megszerzésén keresztül a hirdetők megszerzéséért folyik, egyben eszközül szolgál a gyártók, a kereskedők saját versenytársaikkal folytatott éles versenyében, lehetőséget nyitva a végső fogyasztók megszerzésére. E piacon öt ismert lap van, s ebből kettőnek a Termékmix Marketing és Reklám Kft.a kiadója” – közli a GVH Versenytanácsa.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik