A Cambino típusú Siemens villamosok tervezésben elkövetett tévedéseket az ellenőrző hatóság, a TÜV sem vette észre – derül ki a Basler Zeitunk cikkéből. Ráadásul az alacsony padlós kivitel miatt a járművek nehéz villamos berendezéseit a hagyományostól eltérően nem a padló alatt, hanem a tetőtérben helyezték el. Így a súly alatt részben beszakadt a teteje annak a szerelvénynek, amelyet 216 ezer kilométer futás után Prágában úgynevezett fárasztásos – klímakamrás kezeléssel kombinált eljárás – kísérletnek vetettek alá. A tesztelést ez a szerelvény 260 ezer kilométerig bírta – egy megbízható konstrukció legalább 40 évig üzemel, s ezalatt 2-3 millió kilométert fut –, ekkor omlott össze a tetőszerkezet.
A gyártó végső megoldásként egy új kocsiszekrény tervezésében és készítésében is gondolkodik. A cég képviselője állítja: a javításra már csaknem kész koncepciójuk van, s az első járművek átalakítását nyár végén kezdhetik meg. Ehhez azonban az összes külföldön futó járművet a Siemens prágai részlegéhez kellene beszállítani.