Belföld

Súlyos hibák a Nagykörútra szánt villamosoknál

Azonnali hatállyal elbocsátották a potsdami közlekedési cégtől azt a műszaki vezetőt, aki a Siemens által gyártott Combino villamosok ottani üzemeltetését szorgalmazta, s később elhallgatta a típus hibáit – írja a Népszabadság a bázeli Basler Zeitung cikke nyomán, amelyben szakértők, valamint a gyártó cég képviselője a budapesti Nagykörútra szánt szerelvények sorozatos hibáját és azok okait elemzik.

A Cambino típusú Siemens villamosok tervezésben elkövetett tévedéseket az ellenőrző hatóság, a TÜV sem vette észre – derül ki a Basler Zeitunk cikkéből. Ráadásul az alacsony padlós kivitel miatt a járművek nehéz villamos berendezéseit a hagyományostól eltérően nem a padló alatt, hanem a tetőtérben helyezték el. Így a súly alatt részben beszakadt a teteje annak a szerelvénynek, amelyet 216 ezer kilométer futás után Prágában úgynevezett fárasztásos – klímakamrás kezeléssel kombinált eljárás – kísérletnek vetettek alá. A tesztelést ez a szerelvény 260 ezer kilométerig bírta – egy megbízható konstrukció legalább 40 évig üzemel, s ezalatt 2-3 millió kilométert fut –, ekkor omlott össze a tetőszerkezet.

A gyártó végső megoldásként egy új kocsiszekrény tervezésében és készítésében is gondolkodik. A cég képviselője állítja: a javításra már csaknem kész koncepciójuk van, s az első járművek átalakítását nyár végén kezdhetik meg. Ehhez azonban az összes külföldön futó járművet a Siemens prágai részlegéhez kellene beszállítani.


 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.