Az „esti italok” megjelenése mögött eddig nem tapasztalt piaci folyamatok rejlenek. A magyar söripar ugyanis az adók emelése, a fogyasztás visszaesése, valamint a beáramló olcsó importsörök miatt komoly nehézségekkel szembesült. A gondok a piackutatási adatok szerint valamikor a rendszerváltás idején kezdődtek. A GfK Piackutató Intézet adatai szerint 2003-ban ugyanis a magyar felnőttek hetente már csak fele-olyan gyakran nyúltak a söröskrigli után, mint 1989-ben.
A német környezetvédők nyomására 2003-tól betétdíjat vetettek ki a dobozos sörökre, és kötelezték a kereskedőket az üres dobozok vásárlás helyén történő visszavételére. A boltok erre válaszul felhagytak a dobozos termékek árusításával, így a gyártóknál kihasználatlan maradt úgy hétmillió hektoliternyi kapacitás. A kelepcébe kerülő német sörgyárak így az elmúlt nyártól elárasztották a magyar és a lengyel piacot az otthon eladhatatlan termékeikkel.
Nem volt nehéz dolguk, hiszen jelentős árkedvezménnyel, dobozonként 89-109 forintért kínálták a sörüket. Ajánlatukon pedig kaptak a fogyasztók megszerzéséért egymással amúgy is ádáz árversenyt vívó kiskereskedelmi áruházláncok.