Az MLSzSz közleménye szerint, a sztrájktörvény értelmében a 7 napos kötelezően rögzített tárgyalási időszakon túl az egyeztetési kötelezettség fenntartása mellett megnyílt a jogszerű sztrájk megtartásának lehetősége.
A sztrájkkövetelések a kollektív munkaügyi vitában már korábban megfogalmazott célok elérésére irányulnak.
Ezek között szerepel, hogy a munkáltatónál az általa ismert szakszervezeti elvárásokat tartalmazó kollektív szerződést megkössék.
Követelik azt is, hogy a munkáltató olyan tartalmú bérmegállapodásra legyen kész, amely legalább 10 százalék alanyi jogú személyi alapbérfejlesztés mellett a légiforgalmi szakszemélyzet körében további 5 százalék – az érintett szakszervezetek egyetértésével differenciált – személyi alapbérfejlesztést biztosít.
A szakszervezet követelése továbbá, hogy a munkáltató alanyi jogon a vonatkozó jogszabály biztosította adó- és járulékmentes értékhatárig a kéthavi jutalomkeret, valamint havi 20.000 forint/fő erejéig vállalja, hogy a közalkalmazott által meghatározott önkéntes kisegítő pénztárakba a megjelölt összeget havonta befizeti, 2004. január 1-jei visszamenőleges hatállyal.
A munkaügyi kapcsolatok rendezése érdekében a munkáltató kezdeményezze a Szervezeti és Működési Szabályzat módosítását.
A szakszervezet tájékoztatója szerint bíznak abban, hogy a HungaroControl igazgatója fel tudja mérni: a légiforgalmi irányítók sztrájkja milyen következményekkel járna, és ezért elvárásaikat teljesíti anélkül, hogy munkabeszüntetésre kerülne sor.
Az MLSzSz már 2002. január 2. és 14-e között beszüntette a munkát, ám akkor csak azt sikerült elérniük, hogy bértárgyalások kezdődtek a munkáltató, és a HungaroControl 500 dolgozóját képviselő négy munkavállalói érdekképviselettel.
Hackl Mónika, a légiforgalmi szolgálat szóvivője az MTI-nek kedden este elmondta: a HungaroControl meglepetéssel értesült a szakszervezeti vezető bejelentéséről a sztrájkbizottság megalakításáról. Közölte: a szakszervezettől tájékoztatást nem kaptak, így a sztrájkbizottság megalakulásáról nem volt tudomásuk.