A DaimlerChryslernek az utóbbi időben már meggyűlt a baja az amerikai részleggel, a Chryslerrel is. Most azonban a japán “leányvállalat”, amelyben jelentős részesedéssel bír a konszern, került bajba. A bankhitelek visszafizetéséhez, az új modellek bevezetéséhez ugyanis 5,5 milliárd euróra van szükség – állítja a Spiegel. Ha a tőkeemelés nem valósul meg, akkor a lap szerint a Mitsubishi csődje sem kizárt.
A DaimlerChrysler hivatalosan egyébként április 30-án jelenti be, hogy milyen szanálási tervet javasol a Mitsubishi számára. A terv szerint a német cég immár a japán vállalat többségi részesedését is felvásárolná, és egyszerűen beolvasztaná a konszernbe a Mitsubishit. A Spiegel szerint ugyanakkor az is felmerült, hogy a DaimlerChrysler esetleg kiszállna a japán cégből.
A tervek szerint a Mitsubishinek 2007-ben kellene nyereségessé válnia. Addig is azonban a cég jelenlegi elnökének, Rolf Eckrodtnak távoznia kell. A japán vállalatot irányító topmenedzser várhatóan júniusban hagyja ott a Mitsubishi Motorst.