Belföld

Meghalt a klasszikus reklám?

Április 1-én Parádsasváron tart előadást a világ egyik leghíresebb reklámszakembere, az amerikai Dan Wieden.

Nevét ma legtöbben onnan ismerik, hogy ő volt az, aki felépítette a „Nike” márkát. Ügynöksége, a 400 embert foglalkoztató és a portlandi központ mellett New Yorkban, Amszterdamban és Tokióban is irodákat működtető Wieden+Kennedy többször az év ügynöksége lett az USA-ban

A cég ügyfele a Nike mellett többek között a világ egyik legnagyobb sörgyára, a Miller Brewing és az amazon.com. internetes könyváruház.

Wieden egyik elmélete szerint a hagyományos 30 másodperces televíziós reklám halálra van ítélve, mert az üzenetek nem jutnak el a reklámokkal agyonterhelt fogyasztókhoz. A megoldás a szórakoztatás és a reklámtartalom összekeverése.

Ennek elterjesztésében az ügynökség is élen jár: „Freestyle” sorozat például „rendes” tartalomként futott az MTV-n, a futball-világbajnokságra készült Terry Gilliam-szpotok zenéje pedig sokáig vezette a brit és amerikai slágerlistákat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik