Belföld

Továbbra is gyenge a német fogyasztói bizalmi index

Németországban áprilisban várhatóan stagnál a fogyasztói bizalom, a GfK gazdaságkutató intézet hétfőn nyilvánosságra hozott, előre tekintő felmérése szerint, amely kétezer ember reprezentatív megkérdezésén alapult.

A GfK áprilisi mutatója 5,1 pont, ugyanannyi, mint a márciusi, amelyet hétfőn véglegesítettek 5,1-re az előzetes 5,2-ről.

Korábban a müncheni Ifo gazdaságkutató intézet üzleti hangulatmutatója romlást jelzett márciusról: a mutató 95,4 pontra csökkent a februári 96,4 pontról. Márciusban második hónapja csökkent az Ifo-mutató, tízhavi javulás után.

A mutatók a vállalatok és a fogyasztók bizalmatlanságát jelzik a várt gazdasági fellendülés iránt. A rossz várakozások erősitik a piaci várakozást, hogy az Európai Központi Bank még nyár előtt kamatcsökkentéssel próbál lendíteni a helyzeten, amit a csökkenő infláció lehetővé is tesz.




Ajánlott videó

Olvasói sztorik