Belföld

74. Nemzetközi Genfi Autószalon

Megnyílt Európa egyik legnagyobb autós seregszemléje, a Genfi Autószalon. A március 14-éig tartó eseményen 260 kiállító mutatja be legújabb modelljeit. Tekintse meg galériánkat! >>

74. Nemzetközi Genfi Autószalon 1

Alfa Romeo

Az olasz márka egy manapság divatos szabadidőautóval rukkolt elő. A hat centivel megemelt 156 Sportwagont természetesen összkerékhajtással látták el. A Crosswagon néven futó kocsi kizárólag 1,9 literes, 150 lóerős Multijet dízelmotorral lesz rendelhető.

Az összkerékhajtás automatikus működésű, így az útviszonyoknak megfelelően változik a nyomatékátvitel az első és a hátsó tengely kerekei között. Minderről egy elektronikusan vezérelt Torsen differenciálmű gondoskodik, és bár ez a technika nem csinál az Alfából terepjárót, de a jobb talajfogáshoz azért elég. A kocsi forgalmazása várhatóan már az év második felében megkezdődik.

Audi


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 2

Bemutatkozott az új A6-os, benne az új 3 literes 450 newtonméteres nyomatékú dízelmotorral. A négykarikások másik újdonsága az A8-as 6 literes W12-es motorja, ami már a Volkswagen Phaetonba is bekerült.

BMW

A bajor gyártó végre bemutatta, milyennek képzeli legújabb, negyedik generációs M5-ösét. A kocsi kétségkívül remekül sikerült, a karosszéria szokás szerint agresszívabb lett. Az orr-rész sokkal sportosabb, oldalt pedig az M3-hoz hasonlóan egy-egy légbeömlőt is láthatunk. Mindemellett az M5-ös legérdekesebb része a gépháztető alatt található.


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 3

A Forma-1-es motor alapjaira épülő ötliteres V10-es erőmű 500 lóerőt és 500 Newtonméteres forgatónyomatékot állít elő. Ezzel a teljesítménnyel kevesebb mint 5 másodperc elegendő a 100 km/órás sebesség eléréséhez. A bivalyerős motorhoz alapból egy hatfokozatú kéziváltót társítanak, de természetesen rendelhető a BMW legmodernebb 7 sebességes szekvenciális SMG váltója is. A hatalmas teljesítmény biztonságos útra juttatását a speciálisan az M5 számára kifejlesztett menetstabilizáló és a változtatható önzárású differenciálmű szavatolja.

Citroen


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 4

A francia gyártó a Xsarát felváltó C4 rally verzióját mutatta be elsőként. Az utcai változat a tervek szerint ősszel, a Párizsi Autószalonon debütál. Emellett Genfben megtekinthető a C3 X-TR is, ami a C3-as 30 milliméterrel megemelt hasmagasságú off-roados változata.

Külsőleg a kocsi elég masszívnak tűnik, ám sajnos összkerékhajtás nem rendelhető hozzá, így kizárólag az önzáró differenciálmű nyújt némi többletet. A C3 X-TR 1,4-es és 1,6-os benzinmotorral, valamint a 92 lóerős HDI-vel lesz kapható. A bevezetés még idén tavasszal várható.


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 5

Fiat

Úgy tűnik, a Fiat is meglovagolja az éppen divatos nosztalgiahullámot: a hatvanas évek népszerű kisautója, az 500-as újra életre kel. A XXI. századi verzió sziluettje remekül felidézi az ősi előkép tipikus formavilágát. A Trepiuno az új Fiat Pandára épül, a tengelytávjuk meg is egyezik, az új 500-as azonban közel 30 centivel mégis rövidebb a Pandánál. A motorkínálat viszonylag széles, lesz 1,1 és 1,2 literes benzinmotor, sőt 1,3-as dízel is.

Mercedes


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 6

A csillagos márka elkészítette a kategóriateremtőnek szánt Mercedes CLS Coupé szériaérett változatát. A négyajtós kocsi kecsesen ívelő tetővonala kétségkívül emlékeztet egy kétajtós kupé kontúrjaira, ám hatalmas méretei egyértelművé teszik, hogy a németek ezúttal is egy luxuslimuzint állítottak csatasorba.


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 7

A Mercedes másik újdonsága a Detroitban már bemutatott SLK roadster. A sportkocsi örökölte az SLR jellegzetes F1-stílusú orrkialakítását, oldalról nézve pedig kecsesebb, mint elődje. A keménytetős kabrióhoz ezentúl rendelhető lesz az AMG ötliteres, 360 lóerős V8-as motorja is, amivel a kocsi 4,9 másodperc alatt éri a 100 km/órás sebességet. Ezzel az SLK már-már a szupersportkocsik menetteljesítményét idézi. A nagy teljesítmény miatt a korábbinál sportosabbra hangolták a futóművet, és a kormány is direktebb lett.

A Mercedes stand további érdekessége az őskövületnek számító G-osztály csúcsmodellje, a G 55 AMG K. A kompresszorral megvadított motor 476 lóerős, nyomatéka pedig 700 newtonméteres. Ezzel a teljesítménnyel a hatalmas terepjáró mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, és akár 210 km/órás száguldásra is képes.

Opel


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 8

A divatos kupé-kabrió (CC) piacból az Opel sem akar kimaradni, ezért készítette új mini sportkocsiját, a Tigrát. A Tigra 2 a korábbi verzióhoz hasonlóan a Corsa alapjaira épül. Az autó nyitható keménytetejét egy francia cég fejlesztette, és a kocsi gyártása is ott történik.


74. Nemzetközi Genfi Autószalon 9

 Peugeot

Az oroszlános gyártó az új 407-es alapjaira egy vérbeli versenygépet épített. A kocsit 320 lóerős, háromliteres V6-os motor hajtja, amit ráadásul nem előre, hanem a két ülés és a hátsó tengely közé építettek. A 407-es futóműve túl nehéz lett volna a versenyautó számára, így a Silhouette-nél speciális és egyedi elemekből összeállított futóművet alkalmaznak. A karosszéria természetesen műanyag kompozit, a váltó pedig versenyautókhoz méltóan szekvenciális. A hírek szerint a későbbiekben a 407 Silhouette egy valódi versenyautó alapjául szolgál majd.

Renault

Ha egy új egyterű kategória van kialakulóban, a Renault – hagyományaihoz híven – ott van az úttörők között. Az egyszerűen csak J77 néven emlegetett modell a következő generációs Clio alapjaira épül, és leginkább az Opel Merivának, illetve a Honda Jazznak kíván konkurenciát állítani. A 3,8 méteres kis egyterű utastere remekül variálható, a tanulmánykocsi 17 colos kerekeket és különleges kárpitokat kapott. Úgy tűnik, hogy a még feltehetően idén szériában is kapható modellben nem lesznek ilyen extrák, ám a motorválasztékra valószínűleg így sem lehet panasz, mivel a három benzines mellett két dízelmotor is rendelhető lesz.

Skoda



74. Nemzetközi Genfi Autószalon 10


A cseh autógyár a Genfi Autószalonon tartotta a Skoda Octavia világpremierjét. Az új Octavia sok tekintetben hasonlít elődjére, de olyan újdonságokkal is felvértezték, mint a hatsebességes DSG váltó vagy az új többlengőkaros hátsókerék-felfüggesztés.

A kocsi várhatóan ősszel érkezik meg a kereskedésekbe, de a tervek szerint egyelőre az elődmodell is a kínálatban marad.



74. Nemzetközi Genfi Autószalon 11


Volkswagen


A Volkswagen a Concept C nevű kabriótanulmányát állította a középpontba, amely jól illeszkedik az eddig bemutatott Concept R és a Concept T tanulmányok sorába. Mivel a VW-nek a Golf III óta nem volt egyetlen nyitott autója sem, egyáltalán nem indokolatlan az igyekezet a kabriófronton. A nagyvonalú, négyüléses Concept C-ben a hátsó utasok beszállását előrecsúszó első ülések teszik könnyebbé, azaz az autó – elegánsan túllépve a 2+2 üléses kategórián – valójában is négyszemélyesnek minősíthető.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik