A forgalom és export alapján legnagyobb cseh vállalat értékesítése 0,3 százalékkal 145,2 milliárd koronára csökkent a 2002-es 145,7 milliárd koronáról. A működési nyeresége viszont erőteljesen nőtt, 3,68 milliárdról 5,21 milliárdra.
A cég adóterhei több mint 40 százalékkal nőttek tavaly, és kedvezőtlenül érintette a vállalatot a korona gyengülése és az alacsonyabb kamatok is. Az adó előtti nyeresége 1,2 százalékkal 2,52 milliárd koronára nőtt.
Kelet-Európa legnagyobb autógyártója óvatos előrejelzést vázolt idénre, mondván, hogy profitja a tavalyi körül marad, az új Octavia modell indulási költségei ellenére. A vállalat nem számít eladásainak jelentős emelkedésére az idén, tekintve a nyomott világpiacot.
A Skoda az elmúlt évben kis híján 450 ezer gépjárművet adott el, 1 százalékkal többet az előző évi majdnem 446 ezer után. A legnagyobb piaca a hazai maradt: 71 500 járművét Csehországban értékesítette. Nyugat-Európában a Skoda eladásai 1 százalékkal estek vissza. Fő exportpiacán, Németországban 70 ezer Skoda márkájú gépjárműre volt kereslet, 3,6 százalékkal többre, mint 2002-ben.
Csehországban tavaly 1,2 százalékkal nőtt a kereslet a Skoda autók iránt, a tavalyelőtti 2,9 százalékos visszaesés után. Hazai részesedése továbbra is magas, 47,7 százalékos.
A vevők körében tavaly a Skoda Fabia volt a legkeresettebb, 261 ezret adtak el belőle összesen. A második helyezett Octaviából 166 ezer kelt el, míg a Superb modellből 23 ezret értékesítettek.
Csehországban tavaly is a Skoda volt a legnagyobb exportőr, a teljes cseh kivitel 9 százalékával. Tavaly 121,3 milliárd korona volt az autó- és az alkatrészexportja, 0,8 százalékkal több a 2002-es 120,3 milliárdnál.