A 2012-es olimpiai játékok párizsi megrendezéséért tevékenykedő szervezet, a Párizs 2012 a Weber Shandwicket választotta nemzetközi PR-stratégiájának kidolgozására és végrehajtására. A Weber Shandwick jelentős tapasztalatokkal rendelkezik olimpiák rendezési jogának elnyerését célzó kommunikációs kampányok menedzselése és események PR-jének lebonyolítása terén: a cég irányította például a 2006-os torinói és a 2000-es sydney-i olimpiai kampányt.
Az ügynökséget egy 2003 decemberében indított, a Párizs 2012 által kiírt európai uniós pályázat során választották ki hét nemzetközi ügynökség közül. A globális PR-kampány teljes mértékben követni fogja a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) nemzetközi PR-eszközök használatára vonatkozó pályázati előírásait.
A 2012-es nyári olimpiai játékok megrendezésének gondolata Budapesten is felmerült. A pályázat beadását megelőzően elkészített megvalósíthatósági tanulmány alapján az olimpia megrendezése 850 milliárd forintot, a szükséges infrastrukturális fejlesztések további 3750 milliárdot emésztettek volna fel. A kormány döntése alapján végül Budapest nem pályázott, mivel a kormány nem tudott volna Budapestnek pénzügyi garanciát adni a megvalósításhoz.