A koalíció, melyet a One Economy elnevezésű non-profit technológiai csoport vezet, hétfőn jelentette be kétéves Bring IT Home kampányát, melynek az a célja, hogy a kiskeresetűek lakáshoz jutását elősegítő adókedvezményes program (LIHTC) keretében épülő lakásokban legyen szélessávú internet-elérés is.
Eddig 12 szövetségi állam módosította az LIHTC szabályozását ennek érdekében, de a One Economy célja az, hogy mind az 50 állam csatlakozzon. A szervezet becslései szerint 12 millió, szociális lakásokban élő amerikai lakos nem fér hozzá a széles sávhoz, így olyan kormányzati szolgáltatásokhoz sem, mint az online bankolás, távoktatás vagy távmunka, és az online ügyintézés helyett számukra továbbra is marad a sorban állás.
A kampányt 10 nagy technológiai cég, köztük a Microsoft, a Verizon és a Cisco, támogatja, ill. nyolc nagyváros vezetése is beállat a cégek mögé a sorba. A kampányt tiszteletbeli társelnökökként a szenátusi többségének és kisebbségének vezetője, Bill Frist republikánus és Tom Daschle demokrata szenátor vezeti. A programban csak az első lépés az államok rábeszélése, hogy terjesszék ki az adókedvezményt a szélessávú elérésre, de a One Economy más módját is keresi a széles sáv hozzáférhetőségét a szegények számára. Már most is kölcsönökkel támogatja a PC vásárlást, kedvezményes szoftver és hardver vásárokat szervez. A Bring IT Home célja, hogy a szegény lakosság is hozzáférhessen az interneten keresztül az életét befolyásoló információkhoz (egészségügyi, állás, ill. bűnözési adatok), mert ez önmagában megoldja a problémák egy részét.