Bakos Zoltán, az MGOE titkára Beszteri Sárával, a PM
helyettes államtitkárával és Terták Elemér közigazgatási államtitkárral folytatott tárgyalása után az MTI-nek elmondta, 2004. január 1-jén megszűnt a 2001. január 31. előtt forgalomba helyezett Euro2-es környezetvédelmi besorolású autók behozatala, ami kedvezőtlenül érintette a használtautó-kereskedőket és a vásárlókat egyaránt.
Mivel a vásárlók leginkább az idősebb import járműveket keresik, ezért kezdeményezték, hogy újra lehessen ezeket is behozni Magyarországra. Beszteri Sára ígéretet tett arra, hogy közbenjárnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál, hogy a rendelet módosításával újra lehessen Euro2-es autót importálni.
Bakos Zoltán közölte: a tárgyalópartnerük elfogadta azt a javaslatukat is, hogy a jelenlegi három helyett öt sávos legyen a regisztrációs adótábla és alsó határa a jelenlegi 90 ezer forint helyett 60 ezer forintra csökken. Bakos Zoltán elmondta: így például a Daewoo Matiz kis gépjármű regisztrációs adója 60 ezer forint, míg a Suzuki Swift kategóriájú autóé 80 ezer forint lesz.
Így a leginkább keresett autók regisztrációs adója csökken. Utalt arra, hogy vagy kormány- vagy önálló országgyűlési indítványként február közepén benyújtják az Országgyűléshez a regisztrációs adóról szóló törvény módosítását, amelyet már március végén elfogadhat a törvényhozás és így nem lesz akadálya annak, hogy az EU-csatlakozás idejére a módosítás hatályba lépjen. Arról is szó volt a tárgyaláson, hogy a PM eljár a Belügyminisztériumnál annak érdekében, hogy a gépjármű törzskönyvek kiadása gyorsuljon fel – hangsúlyozta az MGOE titkára.