A légitársaság 2001-ben kezdte meg kiépíteni központját a belgiumi Charleroi repülőtéren, és ehhez jelentős támogatást kapott a vallon kormánytól: kevesebb illetéket kellett befizetnie a le-és felszállásért, a csomagkezelésért, a marketingért.
Az Európai Bizottság ezt a támogatást jogellenesnek minősítette, és minden bizonnyal a támogatás egynegyedének, hétmillió eurónak a visszafizetésére fogja kötelezni a Ryanairt, ami 3-4 euróval drágíthatja majd a jegyeket.
Az európai bizottság közlekedési biztosa, Loyola de Palacio több ízben is figyelmeztette a vállalatot, hogy neki és a többi európai légiforgalmi cégnek is be kell tartania a szabad versenyre vonatkozó előírásokat. Figyelmeztetett: nem tisztességes az adófizetők pénzén különböző kedvezményekkel az állami repülőterekre csalogatni a légitársaságokat.
Az európai unió előírásai szerint állami tulajdonban lévő repülőterek esetében tilos a támogatás. A Ryanair január végén visszaeső profitot jósolt magának a teljes pénzügyi évére az átlagos jegyár csökkenése miatt, habár a tiszta nyeresége az utolsó negyedévben 47,5 millió euró volt, 10 százalékkal több az egy évvel korábbinál, miközben a jegyárai 11 százalékkal olcsóbbodtak.
A mostani negyedévre, a pénzügyi éve negyedik negyedére a Ryanair az egy évvel korábbinál 25-30 százalékkal kevesebb utasonkénti bevételt valószínűsített. Ennek ellenére megerősítették, hogy a társaság profitrése – több mint 20 százalék – változatlan marad az előző évhez képest, és így a Ryanair továbbra is a világ legjövedelmezőbb légitársasága – saját számítása szerint. Egész évre az előző évi 239 millió eurónál 10 százalékkal kevesebb, 215 millió euró körüli tiszta nyereséget jósoltak a vállalatnál, egyszeri tételek nélkül.
A profitfigyelmeztetés miatt a Ryanair papírjainak árfolyama a múlt héten meredeken esett a londoni értéktőzsdén. Kedd délelőtt 4,81 fontsterling volt, 3,22 százalékkal drágább a hétfői 4,66 fontsterlinges zárónál. Kedden 4,66 fonton nyitott. Kedden 27,12 százalékkal olcsóbb volt, mint az év elején, egy év alatt pedig 4,59-4,96 fontsterling között mozgott az árfolyama.
A Ryanair egyébként érdeklődik a magyar piac iránt is, de a hírek szerint nem Budapestet, hanem Debrecent kívánja bevonni hálózatába.