Belföld

A megélénkült eladások növelték a Nokia nyereségét

A csúcskategóriás mobiltelefonok eladásának világszerte tapasztalható emelkedése tornászta fel a Nokia nyereségét a negyedik negyedévben, adta hírül csütörtökön a cég. A nyereség 12 százalékkal, 1,17 milliárd euróra nőtt a tavalyi 1,05 milliárdról, amit 2002 azonos időszakában könyveltek el.

Az eladott készülékek száma 20 százalékkal, 55,3 millióra nőtt, amivel a Nokia a becslések szerint 38 százalékos piaci részesedéshez jutott. Összességében az ipar kb. 145 millió készüléket adott el. E készülékek közül sok csúcskategóriás, frissítésnek szánt telefon volt, ami a piac változására utal, állapította meg a cég elnök-vezérigazgatója, Jorma Ollila.

„Most először láttunk igazi frissítési piacot csere helyett, ami folytatódik 2004-ben is”, fogalmazott. A negyedik negyedév ünnepi szezonja hagyományosan a belépő szintű készülékek forgalmát dobta meg, ez a tendencia tavaly nem érvényesült.

A cég bevételei a vizsgált időszakban 1 százalékkal, 8,8 milliárd euróra estek, ám állandó valutaárfolyam mellett 8 százalék lett volna a növekedés. A mobiltelefon divízió forgalma 4 százalékkal, 7 milliárd euróra nőtt – ill. konstans árfolyam mellett 15 százalékkal -, míg a hálózati üzletág forgalma 1,7 milliárd volt, 18 százalékkal alacsonyabb, mint az előző évben, ugyanakkor mégis több volt, mint amennyire a cég számított.
Az egy részvényre számított nyereség 14 százalékkal, 22 centről 25-re nőtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik