Belföld

Jól fogy a VW Magyarországon

Magyarország május 1-jén esedékes európai uniós csatlakozása várhatóan árharmonizációt kényszerít ki az újautó-kereskedelemben, emiatt a kis kategóriában 15 százalékos áremelés valószínű - mondta Ferró Imre, a Porsche Hungaria Kft. Volkswagen márkaigazgatója.

Hozzátette: Magyarországon az újautó-értékesítés 50 százaléka a kiskategóriájú gépkocsi. A nagyobb kategóriákban 15 százaléknál kisebb az árlemaradás.

Ferró Imre beszámolt arról, hogy a Volkswagen márkakereskedések a 2003-ra tervezett 13 ezres eladási darabszámot jóval meghaladóan, 15.421 autót értékesítettek december végéig. A magyar piacon ötödik legnépszerűbb márka értékesítési adatai az idén 18,5 százalékkal nőttek, piaci részesedése 7,2 százalék. Az idén stagnáló, 200 ezres összpiac mellett 16 ezer VW eladására számítanak.

Jelenleg 35 kereskedőből áll a márkahálózat, de a következő 2-3 évben még 6-7 új kereskedés megnyitása valószínű, amellett 6-7 szalon nélküli márkaszerviz csatlakozása is várható. A legújabb modellek jól teljesítenek 200-ban: a Volkswagen Touareg SUV terepjáróból 203-at értékesítettek, a márka másik presztízsmodelljéből, a Phaetonból 14, a Touranból 641 talált gazdára.

A kiszállítási darabszámok is jól alakultak: 2003 év végéig bezárólag 7.229 Polo, 2.652 Golf, 755 Golf Variant és 1.611 Bora került az utakra. Pénteken bemutatkozott a Volkswagen Golf ötödik generációja, amelyből 3000-3.300 eladását tervezik az idén.

Ferró Imre beszámolt arról, hogy a Polo limuzin változatának magyarországi értékesítéséről még folynak a tárgyalások. Jövő évben 5 új modellel jön ki a VW: ekkor kerül sor a Bora és a Passat leváltására, majd megjelenik egy kis egyterű, a Golf Plus. Felfrissítik a Polot, megérkezik a Tupi nevű Lupo-utód, 2007-ben pedig a Passat és a Phaeton közötti kategóriát jelentő Sfero.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik