Belföld

Las Vegas: a PC-gyártók a fogyasztói elektronikára fogadnak

Nagy téteket tesznek a számítógépgyártók a fogyasztói elektronikára Las Vegasban ezen a héten. A gyártók milliókat fektetnek a legkülönbözőbb fegyasztói elektronkai cikkek fejlesztésébe.

A Dell és a HP dollármilliókat invesztált egyre növekvő „kütyü üzletágába”, amikor olyan masszívan beágyazott riválisoktól akarnak piaci részesedést elragadni, mint a Sony és a Samsung. A gyártóknak minden reményük megvan arra, hogy kifizetődő legyen a hazardírozás a fogyasztói elektronika legnagyobb seregszemléjén, a CES-en Las Vegasban, ahol bemutatják eddigi legnagyobb kínálatukat.

A számítógép gyártók számára, akik már korábban hálózatot építettek ki ázsiai beszállító és forgalmazó partnereikből, a csúcskategóriás fogyasztói elektronika nagyobb haszonrést és gyorsabb növekedést kínál. „A PC-piac, melyet ugyan óvakodnék telítettnek nevezni, nem kínál olyan fajta növekedést, mint amilyet a fogyasztók tévéinek, videomagnóinak vagy DVD lejátszóinak kicserélése jelent”, fogalmazott Stephen Baker, a piackutató NPD Group elemzője. „És ezek csak az első lövések, amelyek most eldördülnek abban a háborúban, amelyet a következő néhány évben látunk majd. Ez már nem Dell kontra HP háború többé, hanem Dell kontra Sony és HP kontra Panasonic, ill. Panasonic kontra Sony”, tette hozzá Baker. „Az új területre lépő PC gyártóknak le kell jönniük a diszkrét magán-tárgyalótermekből és szállodai lakosztályokból a kiállítási területre, ha üzletet akarnak kötni,”, jegyzi meg Peter Kastner, az Aberdeen Research elemzője. És a csatákat az áruházakban is meg kell vívni, pl. a Dell számára, amely eddig csak telefonon vagy interneten fogadott el megrendeléseket a vásárlóitól. Olyan kiskereskedő gigászokkal kell megmérkőzzön, mint a BestBuy vagy a Wal-Mart, amelyek gyakran vonzzák a vásárlókat árleszállítási akciókkal. Nem beszélve a diszkont áruházakról és a vásárlói klubokról, amelyek egyes felmérések szerint már az USA fogyasztói elektronikai piacának 25 százalékát adják.

Természetesen nem lehet CES érdekes új termékek nélkül. Ott lesznek a kiállított áruk között azok a cikkek, amelyek megkapták a Fogyasztói Elektronikai Szövetség innovációs díját, és azok, amelyek erre aspirálnak: pl. az a sütő, amely mobiltelefonról is fogad utasításokat, vagy az a tévés műholdvevő, amely rögzíti is a nagyfelbontású műsorokat, és az az egér is, amely hűvös levegőt fúj a felhasználó izzadó markába.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik