Belföld

Az EU Nagy-Britanniában kampányol az európai választáskor

Alig egy hónappal 2004. május 1., azaz az EU-bővítés dátuma után, június 10-én máris nyitnak a szavazóurnák a huszonöt tagállamban: európai parlamenti (EP) választásokat tartanak.

Az alacsony részvételi arány, mint minden EU-voksolás „mumusa” ezúttal is ott lebeg az Európai Parlament választásokért felelős illetékeseinek szemei előtt. Ám a különösen EU-szkeptikus Nagy-Britanniában ezúttal úgy döntöttek: külső cég által szervezett PR-kampánnyal serkentik a szavazók részvételi hajlandóságát. A megbízást a világ legnagyobb PR-ügynöksége, a Weber Shandwick londoni irodája nyerte el.

A Weber Shandwick (WS) londoni irodája felel a briteket a jövő júniusi európai parlamenti választásokon való részvételre ösztönző PR-kampányért. A több mint 300 ezer fontos (csaknem 113 millió forint) megbízás precedens értékű, hisz ez az első alkalom, hogy az Európai Parlament nagy-britanniai irodája külső PR-cég segítségét veszi igénybe a választási előkészületekhez kapcsolódó munkához.

A kampánynak – azon túl, hogy növelnie kell az Európai Parlament ismertségét Nagy-Britanniában – központi szerepet kell játszania az alacsony szavazási hajlandóság, illetve a Strasbourgban székelő intézménnyel kapcsolatos tájékozatlanság leküzdésében – közölte többek között a FighyelőNettel is a WS.

A WS tevékenysége globálisan és itthon

A The Interpublic Group of Companies (NYSE: IPG) részét képező Weber Shandwick egyike a világ vezető PR ügynökségeinek. Irodái megtalálhatók a világ minden jelentős média, üzleti és kormányzati központjában. A WS budapesti irodája 1990 óta kínál teljes körű kommunikációs tanácsadási szolgáltatásokat Magyarországon, a klasszikus PR-től kezdve a politikai tanácsadáson keresztül az európai uniós kommunikációig. A cég egyik legjelentősebb jelenlegi európai uniós kommunikációs programja az EUvonal telefonos tájékoztató szolgálat üzemeltetése (www.euvonal.hu). Az Interpublic Group of Companies egyike a világ legnagyobb reklám- és marketing- szolgáltató szervezeteinek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik