Belföld

Versenyben az új Astra az ötös Golffal

A konkurens új Golffal szemben az Opel vadonatúj kompaktja csak 2004 elején kerül a szalonokba. A harmadik Astra 15500 eurós alapáron sokkal többet nyújt, mint a kifutó modellváltozat.

Ugyan az új Astra is ugyanúgy Frankfurtban mutatkozott be, mint a VW Golf és a Mazda3, ám míg utóbbi kettő valahol már kapható, az Opel büszkesége csak a 2004-es esztendőben kerül az utakra. Most már az alapár is ismert: a legszerényebb, 1.4-es benzinmotorral szerelt négyajtósért 15.500 eurót kell fizetni. A 90 lóerős 1.4-es mellett szerepel egy 105 lovas 1.6-os és egy 125 lovas 1.8-as is a kínálatban, míg a dízelpaletta kétféle 1.7-es CDTI-t jelent 80- ill. 100 lóerővel. Mindkét öngyulladós átlagfogyasztását öt liter alatt hirdetik, de a legszerényebb benzines beéri 6,2 literrel 100 km-enként. A legerősebb erénye pedig az, hogy közel 200-zal is lehet vele menni, és hogy 10,8 alatt gyorsul százkilóméteres sebességre.

A kifejezetten modern külső fejlett technikát takar. A fokozatmentes lengéscsillapítás, az elődnél precízebb és direktebb elektro-hidraulikus szervokormány, az SMG-váltó és az elektronikus menetstabilizáló csak példa a számtalan Astra-újítás közül.




 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik