A modulstratégia, amikor a részelemeket több modellnél tudják alkalmazni, segíti új piaci részterületek megszerzését és megrövidíti a fejlesztési időt. Pischetsrieder azonban borúsan szólt az általános autóiparikonjunktúráról. A német piac frankfurti autószalontól várt élénkülése eddig elmaradt. Mind Nyugat-Európa, mind Dél-Amerika nehéz piacnak bizonyult. Az amerikai autópiacot továbbra is a versenytársak magas árengedményei határozzák meg – panaszolta csütörtöki nyilatkozatában.
A Volkswagenre nehezedő nyomás tovább nőtt. A vásárlók visszafogottak, a konkurencia öldöklő árharcot diktál. További gond a valutaárfolyamok rendkívül kedvezőtlen alakulása. A konszern a következő öt évben 3,7 milliárd eurót ruház be Wolfsburgban a törzsüzem korszerűsítésére és a foglalkoztatás biztosítására – mondta a cég elnöke.
A Volkswagen bejelentette továbbá, hogy a mexikói, pueblai gyárában 2005-től gyártja az új Golf modelleket. A GTI verziók és a négyajtós változatok az észak-amerikai piacra készülnek. Ehhez 100 millió dolláros (81 millió euró) beruházásra lesz szükség. Pueblában jelenleg a VW Jetta és a New Beetle modelleket gyártják. Az első kilenc hónapban a Volkswagen működési nyeresége 53 százalékkal csökkent a gyenge kereslet, az erős euró és a brazíliai termelés átszervezése miatt.
Európa legnagyobb autógyártójának működési nyeresége 1,73 milliárd euró volt, az egy évvel korábbi 3,714 milliárd euró helyett. A wolfsburgi központú autógyár egész évi működési nyeresége az előrejelzések szerint valószínűleg nem éri el a tavalyi 4,76 milliárd eurónak a felét sem, részben a kiadások újraértékelése miatt. A Volkswagen részvényei csütörtök reggel 42,50 eurón álltak a frankfurti értéktőzsdén, 0,35 százalékkal magasabban a szerdai 42,35 eurós zárónál. A részvény 42,50 eurón nyitott csütörtökön. Az idén 42,50-53,50 euró között mozgott. Az év eleje óta 18,74 százalékot esett vissza.