Belföld

A Metro bepanaszolta a Blikket megtévesztő reklámjaiért

A Metro hírújság kiadója, az MTG Metro Gratis Kft. panaszt emelt az ÖRT és a Magyar Reklámszövetség Etikai Bizottságainál a Blikk tisztességtelen reklámjai miatt. A Blikk üzleti és fogyasztói kommunikációjában a "Magyarország legnagyobb napilapja" szlogennel hirdeti magát.

“Az üzenet nem igaz, így az megtéveszti a fogyasztókat, akár olvasókról, akár hirdetőkről van szó” – mondta Rubos Krisztina a Metro marketingigazgatója. Mindkét bizottság írásos állásfoglalásban és egymástól függetlenül elmarasztalta a Blikket. Etikai értékelésük szerint legnagyobb napilapnak az mondhatja magát, amely valamennyi lényeges tényezőben ( a reklámbevétel nagysága, a piaci részesedés, a példányszám (nyomott és terjesztett) és az olvasottság) az első.

“A Blikk ezek közül a mutatók közül csak egyben szerepel az első helyen, így még messze van a legnagyobbtól. A Blikket mindkét Etikai Bizottság felszólította, hogy a megtévesztő hirdetéseket, de legalább a megtévesztő szlogent ilyen formán a jövőben ne használja, de ennek ellenére a Blikk tovább folytatja etikátlan reklámozását.

Sajnálom, hogy az önmagát legnagyobbnak tituláló napilap kommunikációjával nem mutat példát a piaci szereplőnek, és félrevezető reklámjaival kíván üzleti előnyhöz jutni. A legfontosabb piaci mutatókat tekintve az első három hely egyikén szereplő Metro mellett még a Népszabadság tiltakozhatna a félrevezető üzenet ellen, de mivel ez a lap is a Blikket kiadó Ringier Kft. érdekeltségi körébe tartozik, ezért nem várhatjuk el tőle, hogy bepanaszolja a Blikket. Ezért a Metro a napilappiacon folyó tisztességes verseny érdekében a továbbiakban is figyelemmel kíséri a Blikk kommunikációját, hogy a hasonló túlkapások ellen időben panaszt tegyen” – nyilatkozta RK.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik