Az év hátralévő részére nézve hátrányos fejleménynek tekinthető még a jen árfolyamának alakulása, valamint a két új modellnek a várakozásoktól elmaradó értékesítési sikere is. A Mitsubishi Motors nagyságra a negyedik a japán autógyártók sorában.
A konszern 37 százalékban a DaimlerChrysler AG tulajdonában van. A szeptember végén zárt első pénzügyi félévben 76,35 milliárd jen (702 millió dollár) konszolidált üzleti veszteséget szenvedett el a Mitsubishi Motors, messze nagyobbat a még júliusban jelzett 15 milliárd jenes veszteségnél. Az elmúlt év azonos periódusában 23,48 milliárd jen nyereséget ért el a konszern.
A csoport nettó veszteség 80,22 milliárd jen lett a beszámolási időszakban az előző évi 6,46 milliárd jen nettó nyereség után. A féléves eredmény tükrében a Mitsubishi 45 milliárd jen működési veszteséget és 11 milliárd jen nettó veszteséget jelez előre a pénzügyi év egészére vonatkozóan. A korábbi előrejelzés 60 milliárd jenes működési eredmény és 10 milliárd jenes nettó nyereséget várt. Globális értékesítési előrejelzését 1,536 millió darabra csökkentette a jövő év március 31.-én záró folyó pénzügyi évre vonatkozóan. Júliusban még 1,618 milliós értékesítést jelzett előre.
A belföldi értékesítési tervet 14 százalékkal 350 ezerre fogta vissza a konszern. Az eredmény adatok hátrányosan érintették a Mitsubishi részvényének árfolyamát. A papír 4,53 százalékos eséssel éves mélyponton, 232 jenen zárt. A részvény az öt nagy japán autógyár közül a legrosszabb teljesítményt mutathatja fel az idei pénzügyi évben. A közlekedés-szállítási alindex 28 százalékos nyereségével szemben a Mitsubishi papírja 12 százalékos veszteségen áll.