Belföld

Nem mondott le az MTV elnöke

admin

2003. 11. 07. 17:13

Péntek reggelig nem nyújtotta be lemondását Ragáts Imre, a Magyar Televízió MTV) Rt. elnöke, tudta meg több, a közszolgálati médium vezetéséhez közelálló forrásból a nap folyamán az MTI.

Nem dőlt el, lemond-e a Magyar Televízió (MTV) Rt. elnöki posztjáról Ragáts Imre – tudta meg az intézmény sajtóreferensétől pénteken az MTI. “A reklámidő-értékesítés kapcsán kialakult helyzetben Ragáts Imre fejében valóban megfordult a lemondás gondolata” – mondta Csorba Mária, hozzátéve, “az elnök úr elismeri, hogy a szerződések ilyen formában történt megkötése vitatható”.

Az MTV Rt. elnöke biztosítani kíván mindenkit, így a közszolgálati médium kuratóriumi elnökségét is arról, hogy az intézmény érdekeit szem előtt tartva döntött a megállapodások aláírása mellett – mondta Csorba Mária. Ragáts Imre “egy hosszú évek óta egyre romló hatékonysággal működő szervezet szükségszerű átalakításával párhuzamosan kívánta garantálni az MTV kereskedelmi bevételeinek egy részét” – mondta a sajtóreferens a szerződéskötésekkel kapcsolatban.

Csorba Mária közlése szerint Ragáts Imre tisztában van azzal, hogy gazdasági szempontból vitatható döntést hozott, azonban az első adandó alkalommal korrigálta azt. “A változtatás igényét elfogadtatta a partnerekkel, s a tárgyalások lezárásaként a szerződéseket visszamenőleges hatállyal, minden jogi következmény nélkül megszüntette” – mondta a sajtóreferens. Hangsúlyozta, hogy a Magyar Televíziót az ügylet kapcsán anyagi kár nem érte, s kártérítési kötelezettség sem terheli. Az általa közölteken túl Csorba Mária nem kívánt nyilatkozni az MTI-nek.

Kuratóriumi elnökségi tagok elmondása szerint új helyzetet teremtett, és a grémiumban helyet foglalókra nagy hatást tett az MTV Rt. felügyelő bizottságának az áprilisi reklámidő-értékesítéssel kapcsolatos vizsgálati jelentése. A csütörtöki ülésre elkészült, “vaskos és szigorú” dokumentum a közlések szerint, kimondva az elnök felelősségét is, egyértelműen megállapítja: sérültek a médiatörvény és több MTV-s belső utasítás előírásai, amikor Ragáts Imre megkötötte ezeket a szerződéseket.

Az egyik tag közlése szerint a jelentés nyomán “közeledtek a testületben a Ragáts Imre sorsával kapcsolatos álláspontok”. Ez az MTI értesülései szerint annyit tesz: a négy MDF-es kurátor véleménye közeledik az elnök távozását szorgalmazó kormánypárti testületi tagokéhoz. Más forrás szerint testületi ülésen nem beszélt esetleges távozásáról az elnök.

A Népszabadság pénteki értesülései szerint “lemond az MTV elnöke”, ezzel előzve meg, hogy a kuratóriumi elnökség kezdeményezze felmentését. Egy, Pinke György gazdasági alelnök nevével fémjelzett ügyvezetői periódus után “Kósa Somogyi György kaphatja meg Ragáts Imre irodáját”- írta a lap. A Magyar Hírlap pénteki számában az jelent meg: “az elnök önként távozik posztjáról”, így nincs szükség arra, hogy menesztését javasolja a kuratóriumi elnökség.

A Magyar hírlap pénteki számában megjelent: “az elnök önként távozik posztjáról”, így nincs szükség arra, hogy menesztését javasolja a kuratóriumi elnökség.

A testület múlt csütörtökön rendelt el azonnali hatállyal vizsgálatot, mivel tudomására jutott, hogy jóváhagyása nélkül a televízió vezetője áprilisban reklámidő-értékesítési szerződést kötött. A Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet másnap közölt értesülése szerint Ragáts Imre az áprilisban kötött szerződésekkel évekre előre értékesítette az MTV reklámidejét három, a Magyar Hírlap szerint “az RTL Klub érdekeltségébe tartozó” médiaügynökségnek. Az újság értesülése szerint annak ellenére 900 millió forint plusz áfa volt a szerződések összege, hogy tavaly több mint egymilliárdos bevétele volt ebből a forrásból az MTV kereskedelmi osztályának. (A közlést az RTL Klub még a nap folyamán határozottan cáfolta.)

Múlt pénteki rendkívüli ülésén a kuratóriumi elnökség állásfoglalásában hangsúlyozta: érvénytelennek tartja ezeket a szerződéseket. A grémium az MTV Rt. felügyelő bizottságát kérte fel, hogy november 6-ig folytasson vizsgálatot az ügyben “az egységes álláspont megteremtése érdekében”, továbbá “az érvénytelen szerződések megkötésével kapcsolatos felelősség mértékének megállapítására vonatkozóan”. A csütörtökön a testület elé került jelentést részleteiben jövő keddi ülésén vitatja meg a grémium, tagjai addig tanulmányozzák a több mint százoldalas anyagot.

A közszolgálati médium sajtóreferense hétfőn este tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a nap folyamán a Magyar Televízió Rt. közös megegyezéssel felbontotta az említett szerződéseket, hozzátéve, nem hozhatja nyilvánosságra az azokban szereplő három cég nevét. Az Rt.-vel szerződő cégek “az eredeti szerződésekben foglaltak szerint fel vannak mentve a nyilvánosság alól”, így a köztévé nem adhat tájékoztatást adataikkal kapcsolatban – mondta akkor Csorba Mária.

“A szerződő felek egymással szemben a szerződésből eredően semminemű igényt nem támasztanak, egymással szemben semminemű követelésük nincs” – közölte. Rámutatott arra is, hogy a közszolgálati televízió reklámidejének értékesítése tárgyában április 4-én létrejött szerződésekkel összefüggésben “teljesítés a felek részéről nem történt”.

Ragáts Imre 1997 óta tölt be különféle vezetői beosztásokat a Magyar Televízióban; 2002. június 24-étől a Magyar Televízió Rt. gazdasági alelnökeként, azt megelőzően pénzügyi és gazdasági főigazgatójaként tevékenykedett. A kuratórium elnöksége 2002. július 16-án bízta meg – elnöki jogkörrel felruházva – az MTV Rt. irányításával. Az intézmény közalapítványának kuratóriuma az idén május 27-én választotta Ragáts Imrét az MTV elnökévé, az elnökség egyhangúlag meghozott javaslata alapján.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.