Belföld

Fellendülés előtt a reklámpiac

Jövőre kilábalhat stagnáló állapotából az európai reklámpiac. A hirdetőket bátrabb reklámköltésre ösztönözheti az athéni olimpia és a portugáliai futball EB - olvasható a Világgazdaságban.

Az Egyesült Államokban és Ázsiában tapasztalható reklámpiaci fellendülés után az elemzők arra számítanak, hogy Európában is újraindul a növekedés.

A francia állami tulajdonú Interdeco reklámvállalat és az OMD France médiaügynökség közösen kiadott tanulmánya, az AD Barometer szerint 2004-re Európában 2,5, ezen belül Franciaországban 1,6 százalékos növekedésre lehet számítani. A vén kontinensen immár harmadik éve tart a reklámpiac pangása. Mindazonáltal kétévi mélypont után a helyzet azért valamelyest mégis javult. Az AD Barometer szerint ebben az „átmeneti évben” a nagy médiumok (sajtó, rádió, televízió, utcai plakátokon hirdetők, mozi) kiadásainak stagnálásával legfeljebb 0,1 százalékos visszaesés várható.

Európán belül nagy különbségek figyelhetők meg. Franciaország – csakúgy, mint Német- és Olaszország – az idei év vesztese. A reklámpiac alakulása kevésbé érintette Spanyolországot, Svédországot és Nagy-Britanniát.

A világtrendektől eltérően Magyarországon az idén is inflációt meghaladó mértékben, várhatóan legalább 15 százalékkal bővülnek a reklámkiadások – véli Bognár Tamás, a PanMedia igazgatója. A 2002-es, nettó 124 milliárdosra becsült magyar reklámpiac az idén 15, jövőre 10-15 százalékkal bővülhet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik