Belföld

Ikarusbus: olasz–magyar patthelyzet

Miközben a székesfehérvári buszgyárból már mindenkit elbocsátottak, az üzem visszavásárlásáért tovább folyik a huzavona. Burány Sándor munkaügyi miniszter levelet írt Umberto Agnellinek, a Fiat elnökének, aki nem ellenzi a tranzakciót - írja a Népszabadság.

Az olasz Iveco tulajdonában lévő Irisbus továbbra is Magyarországon akar maradni, de tevékenységét csak a mátyásföldi Ikarus Egyedi Autóbuszgyárban folyó termelésre korlátozza – jelentette ki lapunknak James Heidt, az Ikarusbus vezérigazgatója. A budapesti gyárban 280-an dolgoznak, és az idén 130 autóbusz készült.

Ez minimálisra zsugorodott töredéke a hazai autóbusziparnak, amelynek fő bázisát, a székesfehérvári üzemet a közelmúltban bezárták, és dolgozóit elbocsátották. Az utóbbi hónapok eseményei a magyar autóbuszgyártás végjátékának tűntek, bár a gyárbezárás bejelentése óta ismert, hogy Széles Gábor, az Ikarus Rt. elnöke visszavásárolná az Ikarusbust olasz tulajdonosaitól.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik