A légitársaságok az utóbbi években a kisebb és olcsóbb 737-es modellt, illetve a nyugat-európai Airbus-gépeket részesítették előnyben. A Boeing ez idő szerint a 7E7-es modell kifejlesztésén dolgozik, amely 200-250 utas szállítására lesz alkalmas. Ez megegyezik a 757-es modell befogadóképességével, de az új modell nagyobb távolságot képes megtenni leszállás nélkül, és kényelmesebb lesz az utasoknak.
A Boeing 2003 harmadik negyedében 65 polgári repülőgépet adott át, 11 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi harmadik negyedévben, a pénzügyi nehézségekkel küszködő légitársaságok kisebb megrendelései miatt. Tavaly a harmadik negyedévben a Boeing 73 polgári gépet szállított megrendelőinek. A Boeing az év első kilenc hónapjában összesen 210 gépet adott át, így elérhetőnek látja idei célkitűzését, 280 repülőgép szállítását. Az első kilenchavi szállítás kétharmada 737-es volt – a harmadik negyedben 41 készült belőlük -, és a Boeingnél jövőre még nagyobb arányt várnak ebből a 737-es modellből.
A Boeing idei terveiben a tavalyihoz képest 27 százalékkal kevesebb repülőgép gyártása szerepel, a tavalyi 381 és a 2001-es 527 után. Riválisa, az európai Airbus az idei évre 300 repülőgép gyártását tervezi, ezzel először utasítja maga mögé a Boeinget.
A Boeing vezetése szerint a repülőgép-megrendelések még jövőre is hervadtak maradnak, és 2005-ig a szállítások nem vagy csak kismértékben emelkednek. Sőt, sok iparági szakértő legalább 2006-ig lanyha piacra számít. A Boeing csütörtökön 37,45 dolláron zárt a New York-i értéktőzsdén, 0,45 centtel, azaz 1,2 százalékkal magasabban, mint szerdán. Ötvenkét héten belül 38,90-24,73 dollár között mozgott az ára.