Belföld

Autópálya ipari hulladékokból

Az M6-os autópálya és gyorsforgalmi út töltését ipari melléktermékek és egyéb hulladékok felhasználásával lehetne megépíteni, így az épülő M6-os "zöld úttá" válhatna - mondta közös sajtótájékoztatóján Wekler Ferenc (SZDSZ), az Országgyűlés alelnöke és Toller László (MSZP) pécsi polgármester.

Wekler Ferenc közölte: a kormány tárgyalás alatt lévő közútfejlesztési koncepciója szerint 2007-re Érd és Dunaújváros között több szakaszon megépülne az autópálya és gyorsforgalmi út. Hozzátette, az épülő M6-os térségében felhalmozódó hulladékot fel lehet használni az út alépítményeinek létrehozására, illetve az útépítéshez szükséges technológiák kiszolgálására.

A politikus ismertetése szerint Budapest és Pécs között Érd térségében a metallokémiai nehézfémekkel szennyezett salakanyag és föld, Dunaújvárosnál a vasmű kohósalakja, Pécs térségében az erőmű pernyéje, a kő, kavics, szén és az uránipari meddőhányók együttese adja a felhalmozódott ipari hulladékot.

“Ezek és a hozzá kapcsolódó építési és egyéb hulladék jelenti azt a mennyiséget, melyet az autópálya-építésben javasolunk a kivitelezőknek és a tervezőknek felmérni, a terveket olyan szinten elkészíteni, hogy e hulladékok a kivitelezés során beépíthetők legyenek” – mondta Wekler Ferenc, jelezve, hogy a szennyeződések ilyen formán megszüntethetőek lennének. Mint mondta, javasolják, hogy az ország más térségein is mérjék fel az útépítés ilyen lehetőségét.

Toller László az elhangzottakhoz hozzátette, ez a módszer minden érintett település számára kedvező és a környezetvédelem ügyét is szolgálja. Közlése szerint az M6-os autópálya és gyorsforgalmi út megépítése 2005 és 2007 között valósulhat meg. A politikus által “ökopályának” nevezett út megépítésére Németországban volt már példa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik